Re: [Lug-bg] Disk scrubbing

  • Subject: Re: [Lug-bg] Disk scrubbing
  • From: Marian Marinov <mm@xxxxxxxx>
  • Date: Tue, 20 Feb 2018 01:01:10 +0200

Ти същото можеш да направиш и с dd if=/dev/zero of=/dev/something.
Проблемът и на двата подхода е, че записва нулите на диска и така унищожава benefit-а на thinpool-а.

За да стане по-ясно, нека приемем, че имаме едно SSD върху което има един единствен partition направен на LVM Physical Volume.
Този PV се използва в една VG, където сме направили thinpool.

В thinpool-а се прави partition от да кажем 500GB но SSD-то е 1TB.
Сега правим snapshot на 500GB partition-а, който е пълен с да кажем 100GB данни и реално сме с не повече от 102GB данни, заради това, че цялото нещо е направено в thinpool-а.

Проблемът е, че ако направим още 4-5 такива snapshot-а и те не си използват пространството през целият си живот, то ако в един момент от времето решим да scrub-нем два volume-а ще напълним на 100% corepool-а и ще го счупим :(

Ние имаме защита за това, но остава въпросът, как да ги scrub-на тези volumes?

А какво ще стане ако нямам място да scrub-на дори един от тези 500GB partitions?

Всяко нещо, което записва по всички блокове на /dev/something ще увеличи snapshot-а до пълната големина на logical volume-а, затова и търся нещо, което да пипа единствено блоковете, които имат данни различни от 0.