Re: lug-bg: C to Pascal

  • Subject: Re: lug-bg: C to Pascal
  • From: skelet_bg@xxxxxxxxx (Georgi Georgiev)
  • Date: Tue, 25 May 1999 23:08:27 -0700 (PDT)

--- Cvetan Ivanov <zezo@xxxxxxx> wrote:

> converter.
> neshto

Vij FreePascal:
http://tfdec1.fys.kuleuven.ac.be/~michael/fpc/

V nego ima edno utility 'h2pas' ili neshto podobno,
koeto prebrazuva *.h failovete na C v pascal UNIT, koeto ti pozvoliava
barzo i efectivno da stroish pascal
interface kam C biblioteki. Ima i direkten nachin za vikane na C
funkcii ot bibliotekite. Za jalost vse oshte ne e razrabotena
avtomatichna sistema za polzvane na C++ biblioteki.

> Edva li ima takova jivotno, poradi prostata prichina
> che standartnoto C
> ima dosta po-ekzotichni konstrukcii ot standartniq
> pascal, i
> avtomatichna konversiq edva li bi bila vuzmojda za
> programi po-golemi ot
> nqkolko reda, osobeno ako vurshat neshto seriozno.

Tuka ne si prav. FreePascal e savmestim s TP 7.0 i
Delphi 3.0 po semantika i po vazmojnosti e ekvivalenten na C++, taka
che ot taia gledna tochka niama problemi.

> izhoda e samo edin - nauchi C po-dobre :) i bez tova
> v UNIX sveta e
> prieto da se pishe predimno na nego, i to bez da
> broim na kakvo se
> pishat kerneli. btw za povecheto ostanali zadachi
> perl e napulno
> udachen, no i toj prilicha poveche na C otkolkoto na
> pascal, ako
> izobshto prilicha na neshto :)
>
> zezo

Viarno e tova za UNIX sveta, ama veche i pascal-djia moje da si pozvoli
da raboti v nego. Vav Free pascal ima testvani interfaci kam
PostgreSQL, mSQL, CGI, GTK i drugi vajni programi i standarti, taka che
ne e osoben problem tva deto go pravish na C ili na Perl, da go pravish
i na Pascal.

===
Skelet
        -------- http://people.bulgaria.com/skelet