Re: lug-bg: C to Pascal

  • Subject: Re: lug-bg: C to Pascal
  • From: zezo@xxxxxxx (Cvetan Ivanov)
  • Date: Thu, 27 May 1999 03:29:48 +0300

Georgi Georgiev wrote:

> Vij FreePascal:
> http://tfdec1.fys.kuleuven.ac.be/~michael/fpc/
>
> V nego ima edno utility 'h2pas' ili neshto podobno,
> koeto prebrazuva *.h failovete na C v pascal UNIT, koeto ti pozvoliava
> barzo i efectivno da stroish pascal
> interface kam C biblioteki. Ima i direkten nachin za vikane na C
> funkcii ot bibliotekite. Za jalost vse oshte ne e razrabotena
> avtomatichna sistema za polzvane na C++ biblioteki.

Suglasen sum sus vsichko... no kogato zapochnesh da pishesh na pascal i
da vikash direktno funcii ot C bibliotekata za da si pravish I/O-to tova
veche ne e bash pascal :-) i ot druga strana predpolagam che stringovete
suzdavat dosta nqpriqtnosti - ot opita mi s BP7/windows ... neprekusnata
konversiq ot vutreshnoto predstavqne do operacionnata sistema. Vqrno che
tova se reshava s obekti, koito imat metodi i za dvata stila stringove,
kakto e v delphi-to, no tva sushto e malko dosadno.

> Tuka ne si prav. FreePascal e savmestim s TP 7.0 i
> Delphi 3.0 po semantika i po vazmojnosti e ekvivalenten na C++, taka
> che ot taia gledna tochka niama problemi.

ne iskam da zapochvam temata C vs Pascal shtoto nqma smisul, no tova,
koeto napraviha borland s pascala mi se struva malko idiotsko - vkaraha
vutre (pochti) vichhki ekstri na C/C++ - V bp7 nqmashe samo pointer
arithmetic, maj v delfi i tova se e zavudilo, ta chidq se kakva e togava
dalaverata da se pishe na pascal - vischkite mu silni strani kato
strukturnost, silna tipizaciq i etc. sa veche nqkude v minaloto, no
chovek vse pak trqbva da pravi izkustveni konstrukcii za da se prebori s
tqh.

vsushtnost, ako se sudi po opisanieto na Wirth, tova koeto sega
narichame pascal izobshto ne e pascal .. moje bi cascal? :) (spored
wirth pri edin strukturen ezik (pascal),vseki blok ima edin vhod i edin
izhod - vkluchitelno samata programa. vsqkakvi ekstri ot roda na
break,return,continue,exit sa zabraneni)

zezo
For more send to lug-bg-request@xxxxxxxxxxxx a single word 'info'