Re: [Re: lug-bg: Kernels and Linux]

  • Subject: Re: [Re: lug-bg: Kernels and Linux]
  • From: boukov@xxxxxxxxxxxx (Petko Boukov)
  • Date: 15 Sep 99 05:59:33 PDT

sledowatelno edwa li e umestno da kazwame:

>Zashtoto kernela e edin i susht, ama XWindowsa ne e;

Vsyshtnost XFree86 syshto e edin i sysht - vsjako distro grabva poslednija,
kogato izdava nov variant i go metka na osnovnija disk.

>Puk i kernela kato sors moze da e, ama posle se prekompilira s
>libc3;glibc2;glibc2.1 i poznaite<br>kato glibc2.1 zabozei koe
>vi otiva na cino????????

Dokolkoto znam kernel-a ne polzva biblioteki. Doskoro imashe znachenie dali e
kompiliran s gcc ili egcs, ama sega te veche sa edno i syshto, tyj che i tazi
razlika otpadna.

>Daa ne govorim she  samo kernel njama, ima configurirane na kernel -
>poznaite koi ne sa si svurchili rabotata i zashto povesheto
>predposhitat Slackware, a ne da kazem RedHat?

Vizh, Mariana, RH naistina e po-lesen i zatova njakoi vikat, che e praven za
glupaci. Ama tova syvsem ne znachi, che e praven OT glupaci. RH plashtat na
samija Alan Cox, kojto e taka da se kazhe Pyrvi Zamestnik Predsedatel na
kernel-a i dazhe zavezhda sam stabilnite klonove 2.0 i 2.2. Linus se zanimava
na praktika samo s 2.3 v momenta. Ta kogato vadjat nova distribucija, RH ne
samo slagat naj-novija stabilen kernel, no i vsichki patch-ove na Alan kym
nego. Predpolagam, che toj im kazva i s kakvi opcii da si kompilirat
kernel-a.

Po sveta RH veche e njakolko pyti po-predpochitan, makar che ot tova koeto
cheta, naj-sym sklonen v momenta da mina na Mandrake. SW go predpochitat
horata, deto sa sviknali s nego, znajat mu i kytnite zybi i ne vizhdat
prichina da go smenjat. Pri vsichki sluchai naj-dobre e sam da si redaktirash
sistemnite file-ove, vmesto da riskuvash s linuxconf naprimer, ta da ti se
zapali posle glavata.

Ima edin laf za sistemnija administrator, che da se strahuva e dobre, ama
oshte po-dobre e da e paranoik. Ta ot taja gledna tochka moga da razbera hora,
koito oshte sa na kernel 2.0.38 ili pyk polzvat Slackware. Az po-skoro se
chudja kak da prenesa do vkyshti 2.3.18 na disketi, shtoto v nego veche ima
poddryzhka na neshtastnija mi zvukov chip. Te maj se razdeliha na 2.2.8, ta
ako se bjah setil nego da prenesa, sega mozheh da poddyrzham i dvata klona
samo s patch-ove. Za po-natatyk shte znam obache.

Vmesto da protivopostavjame SW na RH, trjabva da otchetem, che SW e
protivopostaven na vsichki ostanali, tyj kato edinstveno toj ne polzva glibc2,
makar da ja vkljuchva v distribucijata, za da mozhe da se kachvat i po-moderni
programi.

Mnogo se zaradvah, che i momiche ima v grupata, pyk kato gledam samo te
oprovergavam. Ama az nikoga ne sym znael kak da se dyrzha s momichetata i vse
si patja ot tova.

Petko

Get your own FREE, personal Netscape WebMail account today at http://webmail.netscape.com.