  • Subject: Re: lug-bg: Kernels and Linux
  • From: stoev@xxxxxxxxxxxxxxxxx (Julian Stoev)
  • Date: Wed, 15 Sep 1999 21:06:47 +0900 (KST)

Chakak sega i az da se obadia za pryv pyt. Vse niakoga triabva....:)

On Wed, 15 Sep 1999, Mariana Kokosharova wrote:

> Zashtoto kernela e edin i susht, ama XWindowsa ne e;

Za X si prava.

> Puk i kernela kato sors moze da e, ama posle se prekompilira s
> libc3;glibc2;glibc2.1 i poznaite kato glibc2.1 zabozei koe vi otiva na
> cino????????

Obache tuka ne si! Kernela ne se linkva nito statichno, nito dinamichno
kym kakvito i da e biblioteki.

> Daa ne govorim she  samo kernel njama, ima configurirane na kernel

Tuk si prava. Ako si instalirash Linux na kompiutar za pryv pyt, mnogo
goliamo znachenie ima kakvo shte ti otkrie v samoto nachalo. Ako oshte ot
pyrvia pyt se nalozi da rovish po mrezata 20 dena i da chetesh kato lud,
tova shte otkaze mnogo hora. T.e. nachin za puskane na daden hardware moze
i da ima, no dali shte trygnat pone naj-vaznite neshta bez prekompilirane
da default kernela syshto ima znachenie.

> [...]

> izpolzvat LINUX KATO SERVER, to javno Slackware e idealen, no takiva
> kato men , koito se mushat da vidjat v Linux dobra Workstation sa
> po-malko, a celta bi trjabvalo da e da stavat poveche i poveche s vseki
> izminal den;

> Taka she, neka po golemite specove si kazat dumata -za Workstation koi
> Linux e nai dobur ?- javno SlackWare njama shans sred LAMERITE kato men,
> ama vse pak struva li si da se davat pari za Caldera(objavena za
> Workstation na godinata) ili moze da se razchita na Mandrake 6 (2

Moia opit s Debian e mnogo dobyr do sega, kato Debian e 100% bezplaten i
takyv shte byde. Koeto ne znachi, che go preporychvam absoliutno za
workstation. Pri Debian ima edno takova neshto, che te gledat na
ustojchivostta na sistemata paranoichno. Zatova po-novite Gnome, KDE i dr.
katerushki i hubostijki gi niamat. Obache za 99% ot svestnite useri tova
ne triabva da e problem. Za men kato interesuvasht se ot matematicheski
software, Debian 2.1 raboti kato zmej.:)

Za nachinaesht potrebitel hubavoto na Debian e, che mozesh da si vzimash
posleden kernel ot standartnite mesta ftp.*.kernel.org i da polzuvash
Debian paketi za da go kompilirash.  Poviarvaj mi, tova e dosta goliamo
oblekchenie - da mozesh da si konfigurirash, kompilirash i instalirash nov
kernel s 4 komandi i da ne chakash tvoiata distribucia da ti dade nov
posleden source.

Za poveche - www.debian.org ili www.bg.debian.org

> Znam che tuk ne e mjastoto i kato mlado kuche trjabva da slusham, a ne
> da laja, ama toya spor go cheta ot godina i ne proumjavam: za kakvo e
> spora?

Shto e to "mlado kuche"? ;)
I BTW, ti si ot zenski rod. ;))

Az se zanimavam s Linux ot blizo 2 godini, a predi tova sum polzuval
Solaris i AIX. Obshto veche 5 godini polzuvam UNIX i cheta newsgrupi.
Administriram 2 kompiutara ot 15000 kilometra i to dosta uspeshno.
Samo hardware failure dosega mi e obyrkval napylno smetkite ot
razstoianie.

Obache dnes tochno se iadosvam, che ne znam kak da napravia edno neshto.

Niama nikakvi kucheta v taia rabota. Ima "Az znam, che nishto ne znam".
Znam obache da pitam i da cheta (RTFM).

> Blagodarya za vnimanieto :-))))))))))))

Uspeh!

--Julian Stoev