Re: [lug-bg: Ima li njakoi jkoito polzva Mandrake za server?]

  • Subject: Re: [lug-bg: Ima li njakoi jkoito polzva Mandrake za server?]
  • From: boukov@xxxxxxxxxxxx (Petko Boukov)
  • Date: 14 Oct 99 01:21:37 PDT

"altea" <altea@xxxxxx> wrote:

>Mezdu drugoto Sun Puska Free sus sorsovete StarOffice(Sun Office)!
>Moze bi njakoi ot vas se chustva dostatuchno svoboden i ste odari edno >ramo
za da go prevedem na BULGARSKI!

Ne iskam da ti spyvam entusiazma, ama Sun vyznamerjavat samo da izlozhat na
pokaz source-ovete. V tova njama nishto Free osven cenata i deto shte im
rabotish 'for Free'. Dlyzhen si da im predostavjash vsichko, koeto napravish,
i to stava tjahna sobstvenost. Naskoro imashe diskusija v /. po vyprosa. Tam
shte vidish mnogo gledni tochki.

Ne me razbiraj pogreshno. Az haresvam StarOffice, makar v momenta da go
namiram neizpolzvaem, zashtoto kato zapisha kirilica kato RTF ili 'pure text'
i vsichki ja-ta izchezvat. Pisah im po toja vypros i poluchih avtomatichen
otgovor, che do 72 chasa shte mi otgovorjat konkretno, ama mina veche cjala
sedmica.

Ta sym razrabotil plan za plavno preminavane kym Linux v office-a, (prijateli,
poznati i pr.) kato se mine prez StarOffice za Windows, StarOffice za Linux,
KOffice za Linux. Smjanata na platformata i office paketa ednovremenno bi bilo
seriozno sytresenie za redovite potrebiteli. Pri segashnija Community Source
License ili kakto tam mu vikaha Sun, gi vizhdam samo kato mezhdinen etap.

Estestveno, u nas mnozina prodylzhavat da smjatat i MS-produktite za Free,
zashtoto vinagi mogat da namerjat njakoj kojto da im gi kachi bez pari.

Problemyt s license-a im naistina e seriozen. Ne mozhesh da vzemesh parche kod
i da go namestish drugade, bez da popadnesh pod udarite na zakona, zashtoto ne
mozhesh da publikuvash software s tehnija license. Toest izobshto njamash
svobodata, kojato ti davat GPL, LGPL, BSD, QPL, artistic i vsjakakvite tam
ostanali license-i.

Spored men naj-mnogo si zasluzhava prevezhdaneto na KDE i GNOME. Razbira se,
te oshte njamat office paketi, ama KDE skoro shte imat. Ima edin SiagOffice,
deto suck-val less, edin word processor - AbiWord, kojto oshte ne go e dokaral
do v1.0.

Petko

Get your own FREE, personal Netscape WebMail account today at http://webmail.netscape.com.