Re: [lug-bg: Ima li njakoi jkoito polzva Mandrake za server?]

  • Subject: Re: [lug-bg: Ima li njakoi jkoito polzva Mandrake za server?]
  • From: kay@xxxxxxxxxxxx (kay)
  • Date: Thu, 14 Oct 1999 21:24:51 +0300

On Thu, Oct 14, 1999 at 01:21:37AM -0700, Petko Boukov wrote:

> [...]
> pokaz source-ovete. V tova njama nishto Free osven cenata i deto shte im
> rabotish 'for Free'. Dlyzhen si da im predostavjash vsichko, koeto napravish,
> i to stava tjahna sobstvenost. Naskoro imashe diskusija v /. po vyprosa. Tam
> shte vidish mnogo gledni tochki.
>
> Ne me razbiraj pogreshno. Az haresvam StarOffice, makar v momenta da go
> namiram neizpolzvaem, zashtoto kato zapisha kirilica kato RTF ili 'pure text'
> i vsichki ja-ta izchezvat. Pisah im po toja vypros i poluchih avtomatichen
> otgovor, che do 72 chasa shte mi otgovorjat konkretno, ama mina veche cjala

Dokolkoto chetoh, Sun izkazali namereniq da pusnat Solaris pod syshtiq tozi
SCSL (Sun Community Source License), no bez da kavat nito srok, nito kakwo
tochno ot celiq Solaris shte pusnat. Prosto Sun zloupotrebqwat s populqrnosta
(naposledyk) na Open Source i priwlichat wnimanieto wyrhu tehnite si produkti.
btw Pod syshtiq tozi licenz se razprostranqwa i sors koda na Java Developer's
Kit na Sun.

> [...]
> License ili kakto tam mu vikaha Sun, gi vizhdam samo kato mezhdinen etap.
>
> Estestveno, u nas mnozina prodylzhavat da smjatat i MS-produktite za Free,
> zashtoto vinagi mogat da namerjat njakoj kojto da im gi kachi bez pari.
>
> Problemyt s license-a im naistina e seriozen. Ne mozhesh da vzemesh parche kod
> i da go namestish drugade, bez da popadnesh pod udarite na zakona, zashtoto ne
> mozhesh da publikuvash software s tehnija license. Toest izobshto njamash
> svobodata, kojato ti davat GPL, LGPL, BSD, QPL, artistic i vsjakakvite tam

Da, tochno taka e.

> Spored men naj-mnogo si zasluzhava prevezhdaneto na KDE i GNOME. Razbira se,
> te oshte njamat office paketi, ama KDE skoro shte imat. Ima edin SiagOffice,
> deto suck-val less, edin word processor - AbiWord, kojto oshte ne go e dokaral
> do v1.0.

Tuk ne sym syglasen. Az lichno ot KOffice oswen screenshot's drugo ne sym widql
(e, i edin 17mbajtow binary snapshot..) dokato i AbiWord i Gnumeric (elektron-
nata tablica na GNOME) si rabotqt chudesno dokolkoto sa napisani do sega.
Drug wypros e, che i dwete imat problemi s kirilicata. Move bi oshte e prekaleno
rano da se misli za pylno minawane na Linux, no po wremeto kogato sa izlezli
KDE 2.0 i GNOME 2.0, desktop-sweta na Windows shte byde seriozno razklaten.

Za poweche informaciq otnosno GNOME ofis paketa wivte
http://www.gnome.org/gw.html.

--
key ID: 1024D/F00A7E3F (DSS)    user ID: kay <kay@xxxxxxxxxxxx>
fingerprint: DDCC 1A8C 30C5 8C7B C7E3  8808 02C3 1A5D F00A 7E3F