Re: [lug-bg: partition repair]

  • Subject: Re: [lug-bg: partition repair]
  • From: ghost@xxxxxx (Daniel Minev)
  • Date: Thu, 14 Oct 1999 16:28:05 +0300

Petko Boukov wrote:

> Ami ne znam da ima utility, zashtoto tova si go pravish s fdisk. Na DOS
> fdisk-a ti zabyrsva i \ i FAT, a Linux-kijat, dokolkoto znam ne ti pipa nishto
> drugo. Problemyt e samo da vyzstanovish tochnite golemini na partition-ite.
> Tri partition-a ne sa mnogo. Swap-a predpolagam shte e naj-lesno, ponezhe
> znaesh spored RAM-a kolko si zadal. Ostava da razberesh kyde svyrshva FAT32.

FAT partitiona se razpoznava po specifichnia boot record. Ot drug HDD s
FAT
moje da se skiva kak zapochva. Vytre ima dosta danni za failovata
sistema.
(Ako se otkrie koi e i se vizualizira s DE, naprimer.)

Pyk i strukturata na superbloka i na drugite tam kirii syshto e opisana
v .../src/linux/include/linux/ext2_fs.h, no kato mu vidish sydyrjanieto
- dosta
po-trudno e da se orientirash kyde e po diska. Eventualno za zasechka
moje da se
polzva magic number-a na ext2fs -> OxEF53 (unsigned int, kakto se
seshtate s razmeneni
mladsha i starsha chast), vyv vyprosnia header moje da se vidi
na kakvo otmestvane e. (myrzi me da go broia ;)

Osven tova: vyv swap partitiona na offset 0x0FF6 - 0x0FFF ima signatura:

SWAP-SPACE (za old-style swap partition, -v0 (default) opcia na mkswap)
ili
SWAPSPACE2 (za new-style swap partition, -v1 opcia.

V man-a na mkswap pyrvata signatura e opisana nekorektno kato SWAP_SPACE
!!!
(edna preporyka: polzvaite new-style swap, i kato go syzdavaite VINAGI
davaite
check for bad blocks opciata. Kofti e da ti se swapne stranica v/u bad
block ;)

~# mkswap -c -v1 /dev/hdxx...

Taka che ima niakakyv shans da se otkrie koi partition otkyde dokyde i
nakyde e bil.

> Opitaj da rechem da go startirash sys DOS systemna disketa i s Norton Disk
> Editor da tyrsish njakakva kombinacija simvoli. Dokolkoto si spomnjam DOS
> format-a zapisvashe navsjakyde FF, tyj che ako nikoga ne si napylval celija
> partition, to nakraja shte imash mnogo takiva. Kydeto vidish che svyrshvat,
> znachi zapochva swap-a. Za da trygne DE obache, shte tryabva da kazhesh v MBR,
> che imash samo edin partition, kojto zaema celija disk.

Pravilno go nasochvash, obache ne e neobhodimo da pravi predvaritelno
partition,
koito zaema celia disk. Prosto triabva da kaje na DE-to da otvori
"Physical Disk" i tva e.

Regards,
The Ghost.

Face 2 Face - A free POP3 e-mail service (alfa test stage).
e-mail: postmaster@xxxxxx