Re: lug-bg: Vaprosi

  • Subject: Re: lug-bg: Vaprosi
  • From: milev_@xxxxxx (Pavel Milev)
  • Date: Fri, 29 Oct 1999 09:17:50 +0200

Hello Ivan,

÷åòâúâòúê, 28 Îêòîìâðè 1999, you wrote:

ID> Hi :-)
ID>   Moga liot konzola v koiato sam kato root da kill-na
ID> prilojenie v druga konzola i ako moje kak?
ID>   S Ctrl+z se spira proces a s Ctrl+c se kill-va. Kak
ID> moga da pusna otnovo sprian proces?
ID>   Ivan

ID> =====

ID> A mail-list of Linux Users Group - Bulgaria (bulgarian linuxers)

1. ako si root mojesh da kill-nesh kvoto iskash ( vprochem zabeleji
che kill komandata ne e samo za spirane na processi - tia
osushtestviava mejduprocessna comunikacia chrez signali )
:
   a) kill SIGNAL PID
          SIGNAL - signal koito da bude izpraten na procesa ( 9 e nai
          "smurtonosen" :)))
          PID - No. na procesa (mojesh da vidish podrobno opisanie na
          procesite s "ps -aux" , nai - dobre si procheti man pages
          za "ps" i "kill")
    b) killall SIGNAL PROCESS_NAME - izprashtash na  vsichki procesi s name
          PROCESS_NAME  - SIGNAL

    c) mojesh da kill-nesh vseki process (bez znachenie ot koia
    console e ) ako si mu sobstvenik ili ako si root

2. spiran proces mojesh da pusnesh s "bg"( v background) - vij man-a
3. mojesh da go izkarash vuv foreground s "fg" -  -"--"-

Best regards,
 Pavel                            mailto:milev_@xxxxxx