RE: lug-bg: "fucked" redhat!!?!

  • Subject: RE: lug-bg: "fucked" redhat!!?!
  • From: ep98@xxxxxxxxxxxxx (Stefan Ilivanov)
  • Date: Thu, 25 Nov 1999 13:00:56 -0500

Mister eRazer, bihte li mi obiasnili togawa zashto sled osnowen format, i
repartitsion na hard diska mi, i sled abosulutno pylna instalacia na slackware
7, bez nikakwi kompilacii i nastrojki si imah i modem, i wyzka s isp-to, i si
sediah ciala nosht na linia, i x-a si bachkashe na 16bits, 1024x768
zashto li si imah i zwuk, s ESS1869 sym
a s lubimia na wsichki RED HAT, nito edno ot tezi neshta ne e kakto triabwa
wse triabwa da "se pipne niakade", ami kak now user da "pipa", kato neznae
nishto za Linux OS, pyk i po dobre se wazpriema, ako niakoj ti kaze ili ti go
pokaze ot kolkoto ako sednesh sam da si go uchish, towa e izwestno ot kraj
wrreme, shto se otnasia do cheteneto, hubawo imash wrme e chetesh, samo che
nikade ne e napisano, kakwo po diavolite da naprawish, ako ne stawa, i za
towwa ia ima taia grupa, pyk i wsichki durgi
w HOWto's XXX pishe, prawite towa i sled kato stane, prodalzawate nataatyk, a
nikade ne pishe ako ne stane kakwo da prawite za da stane
ta i chetene ne mu e majkata, a pitane
s pitane i do Instabul se stiga, taka li beshe laf-a, oooops, do Carigrad :)))
priatno chetene na how 'to XXXX, pyk ako ne stawa pitajte, na kojto ne mu se
pishe otgowri, da si chete HOW'to-tata i da si trae
>===== Original Message From lug-bg@xxxxxxxxxxxxxxxx =====
>Izvinyavam se che se namesvam. V Redhat-6.1 ima edna programa za
configurirane na Diail-up-a (po tochno v GNOME desktop), koyato uzj tarsi
modema, v krayna smetka - nisto ne namira, no modema mi si raboti otlichno i
bez da e nameren, samo che go ukazvam v Control-panel .....

temata za modemite. Stava vapros otnovo za programata setserial - polzvam
versia 2.15, ako ima niakakvi razminavania....
>  Tuk "standart MS-DOS" serial port saotvetsvia:
>                /dev/ttys0 (COM1), port 0x3f8, irq 4
>                /dev/ttys1 (COM2), port 0x2f8, irq 3
>                /dev/ttys2 (COM3), port 0x3e8, irq 4
>                /dev/ttys3 (COM4), port 0x2e8, irq 3
>
>  Ta ... irq 3, kakto vijdash e za ms-dos COM2 i COM4 - sled kato modema ti e
na edinia ot tezi portove, zna4i irqto e 3, nali? Zatova pri teb stava na irq
3 ...
>  A puk pod "port 2" ne moga da razbera kakvo imash predvid! Zashtoto po
princip pod port se ima predvid I/O port...
>  Tova sa standartnite MS-DOS saotvetstvia na serialnite portove:
>

>                IRQ 3: COM2
>                IRQ 4: COM1
>                IRQ 5: LPT2
>                IRQ 7: LPT1
>  Tai 4e ako modema ti e na com2 -> irq3 ......
>  Vazmojnite irq-ta za serialni i paralelni portove sa: 3, 4, 7 (ako serial
cartata poddarja visoki interrupt-i, to togava i 10, 11, 12 i 15 sa sashto
svobodni). Drugi irq-ta, osven 2, (9), 3, 4, 5, 7, 10, 11, 12 i 15 ne triabva
da badat izpolzvani, osven ako ne sa zaeti ot drug
> [...]
>                IRQ  7      Parallel port 1
>                IRQ  8      Real-time clock
>                IRQ  9      Redirected to IRQ2
>                IRQ 10      Reserved
>                IRQ 11      Reserved
>                IRQ 12      Reserved (Auxillary device in PS/2)
>                IRQ 13      Math coprocessor
>                IRQ 14      Hard disk controller
>                IRQ 15      Reserved
>  Tova otnovo pokazva 4e za serial ports - irq 3 and irq 4 sa edinstvenite
vazmojni.

>  Oba4e sashtestuva i druga strana na vaprosa ...
>  Poradi ograni4enite vazmojnosti na AT/ISA bus arhitekturata, edno i sashto
IRQ ne moje da se izplolzva mejdu 2 ili pove4e serial ports. Ako se opitvate
da napravite tova, edinia ili i dvata serial porta shte ostanat nedostapni!
Tova "ograni4enie" moje da bade preodoliano 4rez
>multi-port serial port mother boards (dana), koito sa proektirani da
"razpredeliat" mnojestvo serial portove na edno i sashto IRQ! Takiva dana,
poddarjani ot linux vkliu4vat:
>  AST Fourport, the Accent Async board, the Usenet Serial II board, the
Bocaboard BB-1004, BB-1008 i taka natatak, niama da se otvli4am pove4e. Ta
problema pri teb moje i da e tuk - v takav slu4ai pishi za da ti dam pove4e
informacia (ako dunoto ti e edno ot izbroenite i iskash da
>polzvash multiple irqs)
>  E, za poreden put kazvam: Na nikoi ne mu e vinoven redhat, ne si go
izkarvaite na nego!!!!

>  A otnosno parvite ti dumi po-dolu "che edinstweno i samo pod "lubimia" na
wsichki rad hat, nemoze da ima ppp wrazka , ako modema , stawa wypros
wytreshen pnp/isa, ne na irq 3, port 2, kogato modema, ne e nameren
sistemata.....": Ami zna4i dosega ne sam 4ul niakoia distribucia da
>nabira s niakakav dialer, kogato modema "ne e nameren ot systemata"!!!! Vse
edno na mashina bez modem da nabirash telefoni... struva mi se nevazmojno,
vaobshte e dosta naludni4ava ideia.... Vaobshte kato gledam za Vas gospodine e
samo Windows, shtom iskate Operacionnata Systema da
>pravi vsi4ko za vas! Kak shte go nameri sama ne moga da razbera!
>  Az v predishnoto si pismo iskah Vie da pro4ete niakolkoto pisma okolo
setserial, s koito da si podkarate modema i posle da se svarjete s chatscript.
A i tova ne beshe pismo kam Vas, a kam grupata. Kakto i da e, naloji mi se da
pisha i za setserial i IRQ... nadiavam se ve4e

EGN2# 63480
ICQ# 4152901

Primary e-Mail: ilivanov@xxxxxxxxxxxxxx
Secondary e-Mail: ep98@xxxxxxxxxxxxx