  • Subject: Re: lug-bg: Newbie Boy
  • From: sn@xxxxxxxxx (Svetoslav Nikolov)
  • Date: Fri, 26 Nov 1999 16:44:02 +0100

On Fri, 26 Nov 1999, you wrote:
>Navit li si da si kompilirash nov kernel? Tova e naj-chistoto reshenie
>spored men. Shte ti davam akyl kolkoto moga.

Po princip sam navit.
BTW - razreshih problema po darvarskia nachin - vmesto "modprobe"
izpolzvam "insmod" i neshtata varviat ta chak tichat. Okaza se che
"depmod -a" ne go namira, a toi se namira v "root" direktoriata na
modulite "/lib/modules/2.2.-15/". Vsichki drugi sa v pod-direktorii.

A shto se otnasia do kernela, postepenno se navivam da go prekompiliram.
Tuk sam pusnal Linux na ednoplatkov kompiutar (puha se na PCI slot). Sami
sme razrabotili "back-plane" na bazata na Compact PCI. V drugite slotove
se puhat 10-ina platki proektirani ot nas. PCI back-plane ima 4 PCI-PCI
bridge-a. Slot komputara se puha na normalen PCI slot. Toi ima vgradeni
mrejova karta, video controler i t.n. Kogato edna ot platkite se puhne
v slot predi purviat bridge, mrejovata karta reportva greshen "device ID".
Po tochno "device ID"-to priema stoinostta na nashata platka.
Kogato nashata platka e zad purvia PCI bridge, vsichko e OK.
Nepriatniat moment e che pod Windows 95 vsichko e OK.
Az haknah draivera na mrejovata karta pod Linux i sega varvi, no vse oshte
niamam obiasnenie za tozi fenomen.
Ediniat ot harueristite tvardi che niakoi ot BIOS-ite imat bug pri konfiguriraneto
na PCI ustroistvata i che triabva da prekompiliram Linux taka che ili vaobshte
da ne polzva bios32 funkcii ili da polzva samo tiah.
Az obache niamam i poniatie kak se prekompilira kernel i chestno kazano
malko me e strah. Kade moga da procheta za opciite.

>PS. Puskaj CC i do lug lista, ta da mogat i drugite da chetat. Moze da e
>polezno i za niakoj drug.

Puskam CC i do listata .
PS: Ako niakoi iziavi jelanie moga da mu pratia sorsa na draiverite koito sam
pisal , vapreki che te sa s mnogo specifichno prilojenie, a i ne sa niakakvo
dostijenie na programistkoto izkustvo.

 Mnogo pozdravi
 Svetoslav

--