Re: lug-bg: Newbie Boy

  • Subject: Re: lug-bg: Newbie Boy
  • From: sn@xxxxxxxxx (Svetoslav Nikolov)
  • Date: Fri, 26 Nov 1999 17:30:53 +0100

>Shtom Redhat trygva na nego, znachi problema niama da e nikak goliam.

>Ne mislia, che shte ti triabva takova info za videokontrolera zasega. Tova
>e problem za na X-Win. Za celite na kernela e dostatychno che mozesh da
>podkarash RedHat v conzola.
Sajaliavam che malko sam te oburkal. Naisitina tazi informacia ne mi triabva,
No problema e che XFree ne go poddurja. Kato se probva niakoi
grafichen rejim, posle ne moje da se varne v tekstov. Tazi informacia mi triabva
poneje edin priatel se navi da doprinese kam XFree kato dobavi poddrujka na tozi chip.
Az lichno go spomenah s tainata nadejda che niakoi se e sbluskval s tozi
problem i moje da pomogne. Darja da otbeleja che se skapva dori
kato opitam 640x480x16 - standart VGA.
Inache horata si davat draiveri za Win95 i tam e OK dori ima 3D uskorenie.
Ta zatova im pisahme da pratiat opisanie na chipa - za da napishem malko
softuer.

>Mezdu drugoto, ti maj neshto si mnogo naplashen ot kompilirane na kernel.
>Tova e neshto koeto zaema 30 minuti, ako chovek znae hardware. A v tvoia
>sluchai iavno pochti vsichko e nared. Samo shte triabva da se otseiat
>nenuznite neshta i da se mine po standartnata procedura. Iavno Redhat
>sa ia modificirali i zatova se poluchavat tia nestandartni imena na
>direktorii.
  Naplashen sam. V nachaloto gorniat konflikt vodeshe do zabivane na linux-a
v momenta kogato pci.o se opitvashe da konfigurira PCI bridge-ovete.
Tova stavashe samo kogato platkata be na osnovnata shina - predi
purviat most (bridge).  Pod Win si beshe OK. Sled kato mahnah edna
opcia na BIOS (enable BIOS caching) pochna da se zarejda, kato
mrejovata karta se oburkvashe (btw tia e Realtek 8139, no e vgradena, a
slotovete sa nestandartni za da slojim normalna karta). Sled tova
haknah draivera za da ne tursi mrejova karta 8139 , a da tursi  ustroistvo
s proizvolno ID, koeto ima klas "Ethernet controller" i neshtat potrugnaha.

Az da prikliuchvam.
Molia grupata za  izvinenie za dulgoto pismo, koeto moje da e
bezinteresno za mnozina. Prashtam go s nadejda che niakoi
znae neshto za Winbond W9970 :

"VGA compatible controller: Winbond Unknown device (rev 0).
Vendor id=1050. Device id=9970."
  I s nadejdata che niakoi bi imal predstava kak da go podkaram s
XFree.

Pozdravi
Svetoslav

 Svetoslav Nikolov