Re: lug-bg: Aide da pitam togava.

  • Subject: Re: lug-bg: Aide da pitam togava.
  • From: stoev@xxxxxxxxxxxxxxxxx (Julian Stoev)
  • Date: Sun, 28 Nov 1999 00:51:38 +0900 (KST)

On Sat, 27 Nov 1999 vasil@xxxxxxxxxxxxxxx wrote:

>   Dobre de...stana mi chudno zashto ne polzvash scp ? Tova e idealnata
> programa za transfer na fajlove m/u dve mashini kudeto i da bilo
> ....lichno az maj ne bih mogul da zhiveq bez neq.Izpolzva se mngo prosto -
> scp files user@macine:directory ....ili obratnotot - scp user@machine:file
> .

Vasile, nachinite sa mnogo.

1. Ima ftp s resume prez tuneli napraveni ot ssh. Predimstvoto na tozi
nachin e, che e tradicionen. Iziskva edna linia pisane v poveche i sled
tova vsichko e poznato. Resume zavisi dali se podyrza ot servera.

2. scp estestveno e logichno predlozenie. Ne znam obache dokolko e
prilozimo za dalechni vryzki. Moze da e mnogo dobro pri ping 10ms, no kak
e pri ping 2000ms, che i nagore poniakoga. Az ne mozah taka otgore-otgore
da nameria nishto za resume. Moze i da ima, no az ne namerih nishto.
Predstavi si, che prenasiash 130 MB. Dosta shte ti e kofti ako vryzkata
zapecne ili scp e chuvstvitelno na vremenni zabaviania.

3. Reshenieto sys zmodem. Ima resume. Do goliama stepen e standartno
nalichieto na sz i rz. Metoda e blizyk do klasikata na terminalnite
emulatori. Ima mnogo dobri vyzmoznosti za mezdinni kompresii. Ne znam
kolko e ustojchivo na vremenni zabaviania.

4. Ima rsync. Triabva da si priznaia, che tova naj-mnogo mi haresva. Moze
da polzuva rsh ili ssh za transport. Napraveno e da raboti kakto za
lokalni kopirania, taka i za prenasiane ot i do drugia kraj na sveta. Moze
da prenasiash samo razlichavashtite se chasti mezdu dva faila. Tova nikoj
drug metod go niama. Moze da se instalira i polzuva ot ne root.

5. Ima i edno elementarno reshenie, koeto obache ne moze da se resume-va
spored men.

tar -cvf - mydir | gzip | ssh remote_host "cd remdir; gzip -d | tar -xvf
-"
Tova e napravo klasika.

Sigurno ima i oshte vyzmoznosti, a i variantite na gornite 5 sa dosta.

Prosto tova sys zmodem mi beshe vleznalo v glavata. Znaeh che moze da
stane. Sigurno vsiaka opcia si ima podhodiashta oblast na prilozenie.
Predstavi si naprimer slednia sluchai.

Ima edin Linux v Sofia Bg. Sistemnia mu administrator e v South Korea, a
edin potrebitel e v Glasgow. Potrebitelia (zena) e po obrazovanie fizik i
ima opit za rabota s UNIX, no ne mnogo dylbok i ne zelae da navliza v
poveche podrobnosti. Dostatychno i e che raboti v NASA i si razbira
nejnata rabota. Administratoryt ne iska paroli da se razhozdat iz mrezata
ot edinia kraj na Evropa do drugia, oshte poveche che toi samia e na
drugia kraj na sveta i ako niakoi crack-ne vyprosnata mashinka v Bg, niama
koj da ia opravi. Zatova sa otriazani ftp-tata i telnet-ite i vsichko
koeto moze da se otreze. Obache potrebitelkata iska da prehvyrli goliami
fajlove v Bg. I zapochva da tropa s krak che triabva da si prehvyrli
fajlovete.  Administratoryt skanira neinia host v UK i vizda, che tam ima
ssh.

Koj ot gornite metodi bi bil podhodiasht zaa neia? Spored men podredbata e
kakto sym gi podredil po-gore. Potrebitelkata izpitva uzas pri vida na
nomer 5 i pita "Tova ot koia aria e?". ;-)

A lichno az bih izbral nomer 4 ili 3 ili 1.

--JS