lug-bg: allegro

  • Subject: lug-bg: allegro
  • From: victor.bg@xxxxxxxxxxxx (Victor Senderov)
  • Date: Wed, 02 Feb 2000 19:43:41 +0100

Zdraveyte,
Ot skoro se zapisah v tazi grupa i towa e purviat mi posting. Iskah da
vi pitam slednoto neshto. Ot izvestno vreme pod Windows se zanimawah sys
allegro pod DJGPP i dosta mi hareswa. Sega si instalirah RedHat 6.1 i
reshih da se prehvurlia na tazi platforma, t.k. razbrah, ce allegro go
ima i vuv variant za UNIX/Linux. Vuprosut mi bese nekoi ot was zanimawal
li e s towa allegro i ima li ideia kak tocno triabwa da instalira. Towa,
koeto naprawih az bese slednoto:
Svalih fila allegro-3.9.31-1.i386.rpm ot
http://sunsite.auc.dk/allegro/wip.html
ot /usr/local mu naprawih rpm -ivh allegro-3.9.31-1.i386.rpm
posle cd /usr/local/src/allegro-3.9.30
./configure
make
su -c "make install"
su -c "make install-man"
su -c "make install-info"
otidoh posle pri edin demo file
gcc demo.c -o myprogram `allegro-config --libs`
i towa go kompilira, no kogato pisha ./myprogram mi dawa suobstenie za
greshka:
./myprogram: error in loading shared libraries: liballeg-3.9.30.so:
cannot open shared object file: No such file or directory
 Ne sum mnogo opiten s UNIX i se cudeh nekoi moze li da me nasoci kakwo
triabwa da naprawia za raboti ...