Re: lug-bg: PREDL:OJENIE

  • Subject: Re: lug-bg: PREDL:OJENIE
  • From: boukov@xxxxxxxxxxx (Petko Boukov)
  • Date: Wed, 02 Feb 2000 15:24:37 -0800

Az sym siguren, che bih nauchil mnogo za kompjutrite, a i za Linux dazhe, ako imah vreme i za njakoja BSD. Ne smjatam, che te sa tehnologichno po-slabi ot Linux. Ako ne gi haresvam, to e po politicheski prichini. Az ne davam pet pari, che Linux proizliza ot Unix. Tova, koeto mi haresva v nego e, che nikoj ne mozhe da si go prisvoi. S BSD licenza neshtata stojat po-razlichno.

Vseizvestno e, che Linux-adzhiite i *BSD razrabotchicite si "nadnichat prez ramoto" i si zaimstvat idei, a i ponjakoga i parcheta kod. Dotuk vsichko e nared, i dvete OS sa svobodni. Sega idva neprijatnoto: ot BSD licenza vseki mozhe da si otkradne kakvoto iska, a ot GPL ne mozhe, bez da riskuva da popadne pod udarite na zakona. Na programistite v Microsoft ne im e razresheno da chetat GPL kod, za da ima 'clean room environment'. Te obache se ogramotjavat ot BSD-tata, ponezhe tova ne e nezakonno. I po tazi shema vsjaka interesna ideja, porodila se v Linux mozhe da izteche prez BSD licenza navsjakyde, vkljuchitelno i v Windows. I estesveno nikoj njama da trygne da si sydi kolegite ot Free/Net/OpenBSD.

I oshte neshto, ponezhe mnogo se spekulira s po-goljamata zashtitenost na OpenBSD. Tova e vjarno samo za sistemi s default nastrojki. Inache stepenta na zashtita si zavisi samo ot gramotnostta na administratora i nishto ne prechi Linux da e tolkova zashtiten, kolkoto i OpenBSD.

Petko

--

On Wed, 2 Feb 2000 14:11:04    Julian Stoev wrote:
>Razbiram te, no ne sym napylno syglasen.  Linux-a ne e samo Linux.  Toi e
>chast ot UNIX-a.  Ne mozesh da polzuvash efektivno Linux bez da go
>sravniavash s BSD.  A ima niakoi aspekti ot Windows NT koito sa syshto
>mnooogo blizki do UNIX i imat mnogo obshto s Linux.  Az niamam nito edno
>NT v radius 100metra, no ako imah, triabva da ti kaza, che byzikaneto na
>eto tazi diavolia http://www.cygnus.com/cygwin/ e mnogo interesno i ima
>strashno obshto s Linux.  Tia pyk ot svoia strana ima obshto s Hurd,
>zashtoto stava duma za POSIX layer vyrhu microkernel......  Ne sluchaino
> [...]

--== Sent via Deja.com http://www.deja.com/ ==--
Share what you know. Learn what you don't.