Re: lug-bg: PREDL:OJENIE

  • Subject: Re: lug-bg: PREDL:OJENIE
  • From: stoev@xxxxxxxxxxxxxxxxx (Julian Stoev)
  • Date: Sun, 6 Feb 2000 20:40:10 +0900

On Sat, Feb 05, 2000 at 08:20:49PM +0200, peterval@xxxxxxxxxxx wrote:

|Zdraveite,
|Misleh da se vazdarja ot iziavlenia po tozi vapros, no vijdam 4e iavno moiat post otnosno BSD kernel-a predizvika dosta protivore4ivi reakcii - sajaliavam, pove4e niama :)
|A otnosno BeOS - to niama nishto obshto s *nix... A i ne znam zashto BSD-to plashi mnogo hora - za men edinstvenata razlika m/u Linux i BSD e v licenza! Az izpolzvam FreeBSD ne za drugo, ami zashtoto e 99% Linux compatible (i + tova predlaga mnogo "novi" za men vazmojnosti) - 1% za men ne e linux compatible, zashtoto ne znam kak da go bootna s
> [...]

Iztrivam ostanaloto i sym syglasen sys vsichko.  Imam mnogo komichni
nablidenia vyrhu tova "zashto daden chovek v Bg priema FBSD" ;-) Beshe
zapalen privyrzenik na NT...  Kompetenten i dobyr programist ot sveta na
MS.  OK! Az ne sym protiv.  NT-to v dobri ryce moze da e stabilna ststema
IMHO.  Po tova vreme s nego imahme niakolko spora pri koito razbrah, che
choveka prosto ne moze da proumee zashto Linux-a e FREE i shte byde FREE
i NISHTO ne moze da se promeni po vyprosa.  Toi kazvashe "Linux e
idiotska sistema i vyrvi kym samoubiistvo..." Breh! Otkyde li znaeshe, pri
polozenie, che nikoga ne ia beshe polzuval.

Mdaaaa! Mina vreme.  Doide kampaniata za legalizirane na SW v Bg...  ;)
Dosta skoro konstatirah, che moia poznat proiaviava silen interes kym
FBSD.  "Stabilna sistema s rezonen licenz...  Elementarna e v sravnenie s
NT" :-))).  Pri poslednia ni kontakt s choveka toi veche napravo se
gotveshe da podmenia niakoi negovi serveri s FBSD.  I az go popitah "Be
Chodzum, kakva tolkova e razlikata mezdu Lunux i FBSD spored tebe?"
Otgovoryt beshe "Niama da polzuvam nishto s toia idiotski GNU license".
Mene takiva lafove me razsmivat mnogo.  Osobeno v sluchaia zashtoto
choveka si misleshe (i mai oshte si misli), che moze da izbiaga ot GNU
licenza kato se hvane za FBSD....  :-))) Kakva iliuzia.  E, nalozi se da
mu obiasnia, che toi _neminuemo_ shte polzuva GNU software s negovoto
FBSD.  Neshto poveche - trudno moga da si predstavia izpolzuvaema sistema
samo s BSD licenziran SW.  Vsyshtnost dosta osnovni chasti ot FBSD sa GNU
i ako niakoi hrani nadezda da sedne da go prodava kato "closed software",
poleto mu za deistvie ne e osobeno shiroko.  I dosega mai ne mi e
poviarval...  :-))

Pisha gornoto samo kato vesel primer. Ne obobshtavam. Prosto ne mozah da
se sdyrza da spomena za tozi M$ rob :) koito se opitva da izbiaga ot
robstvoto, no se nadiava sam da stane robovladelec... :-)) Inache e gotin
tip....

--JS