Re: lug-bg: PREDL:OJENIE

  • Subject: Re: lug-bg: PREDL:OJENIE
  • From: peterval@xxxxxxxxxxx (peterval@xxxxxxxxxxx)
  • Date: Sat, 05 Feb 2000 20:20:49 +0200

Zdraveite,
Misleh da se vazdarja ot iziavlenia po tozi vapros, no vijdam 4e iavno moiat post otnosno BSD kernel-a predizvika dosta protivore4ivi reakcii - sajaliavam, pove4e niama :)
A otnosno BeOS - to niama nishto obshto s *nix... A i ne znam zashto BSD-to plashi mnogo hora - za men edinstvenata razlika m/u Linux i BSD e v licenza! Az izpolzvam FreeBSD ne za drugo, ami zashtoto e 99% Linux compatible (i + tova predlaga mnogo "novi" za men vazmojnosti) - 1% za men ne e linux compatible, zashtoto ne znam kak da go bootna s
linux kernela... no tova na maitap.
Ne sam se zanimaval obstoino da pravia sravnenia mejdu BSD license i GNU Public License (GPL), no mi pravi vpe4atlenie slednoto - v parvoto (install) CD na FreeBSD 3.4 ima ogromna kolekcia ot okolo 2000 packages. V tiah se vkliu4vat 100% ot tezi v instalacionnoto CD na slack ili redhat ako shtete - v tova 4islo WGET - GNU wget, GNU m4,
GNU autoconf, automake, GNU C Compiler (gcc) i taka natatak + oshte mnogo... *BSD sashto vklliu4va XFree86 project...
Za men li4no razlika niama... edinstvenoto po-razli4no mejdu FreeBSD i edna linux distribucia e, kernela, no triabva da se ima predvid i tova, 4e sources na linux i bsd kernela sa dosta identi4ni, t.e. developers i na dvete sa vzaimstvali. Sega ima proekti za Debian s BSD kernel... Vaobshte za men 2te sa edna nerazdelna cialost.
*BSD sa Free UNIXes, Linux sashto e free UNIX-compatible OS. Ne si spomniam niakoi tuk da e pital neshto za comersialni unixi, no li4no za men i tova bi bilo interesno!
Ako iskate da razdeliate grupata na 166 4asti - pravete go, az nikogo ne sam tragnal da spiram, tai kato ne e i po silite mi. No moeto mnenie e, 4e tuk sme 200 4oveka na krast... i razdelianeto im v 66 grupi v zavisimost ot mnojestvoto im razli4ni interesi, e nelepo. Nima triabva da se napraviat grupi za Linux-kernel, Debian, RedHat, Slackware,
SuSe, C++ programming, PERL programming, CGI... FreeBSD kernel, OpenBSD kernel i t.n. - to togava triabva da ima po 10 4oveka v grupa... A drugia variant e vseki da se zapishe vav vsi4ki grupi i kakto se izkaza JS - niakoi shte polu4avat po 5 ednakvi maila ot razli4nite grupi.

-eraZer