Re: lug-bg: Radio tuner

  • Subject: Re: lug-bg: Radio tuner
  • From: peterg@xxxxxxxxxxxxx (Peter Georgiev)
  • Date: Sat, 27 May 2000 20:02:48 +0300

Hiya Pope,
Imash ogromna bira, tunera tragna :))))

On Wed, 24 May 2000, you wrote:
> na kartata ima jumper s koito se opredelia koi I/O port da polzva. po
> default e 0x350, opitai da go setnesh na 0x358.
> osven radio-aztech.o, se polzva i modula videodev.o, koito se zarejda
> pyrvi - tova e obshtata poddryjka za audio/video capture i overlay
> ustroistva i radio karti.

Znachi tam bil kliucha za barakata. :)
Ne se nalozhi da prevkliuchvam jumpera. Slednoto v /etc/conf.modules
(RedHat 6.2) svarshi chudesna rabota:

alias video videodev # Za tova ne sum siguren che triabva da e taka, no stana
alias radio radio-aztech
options radio-aztech io=0x350

> /dev/radio e link kym /dev/radio0, koito e character device s major number
> 81, minor number 64.
> polzvam gtk-fmradio (zabravih url-a, moje da se nameri na freshmeat,
> estestveno ti triabva i gtk), a kato conzolen variant fmtools
> (http://www.exploits.org/v4l/fmtools.html).

Na saita na fmtools ima ima i edin Tk X frontend za fmtools -- tkradio.
Varshi chudesna rabota. Malko go prenaredih, opisah si mestnite radiostancii,
dobavih mu edin MUTE buton, i stana chuden, dazhe poveche mi haresa ot
gtk-fmradio ;)

> pri men fm ima edna osobenost - ako volume nivoto e pod 25%
nishto ne se chuva.

I pri men se poluchi sashtoto, no ne e bolka za umirachka.

> HTH
> pope

I oshte kak. Birata ot mene.

CYALLAP Pesho