Re: lug-bg: instalirane na Siag

  • Subject: Re: lug-bg: instalirane na Siag
  • From: mmarkov@xxxxxxxx (Minko Markov)
  • Date: Tue, 30 May 2000 20:18:07 -0400

roska@xxxxxxxxxxxx wrote:

> Privet
>
>   Malko sam nov oste v tezi raboti, izviniavaite ako vaprosa vi se stori
> elementaren. Opitah se da instaliram Siag Office, no poluchih saobstenie
> che e neobhodimo da imam    libbz2.so.0  Predpolozih, che tova e nesto
> svarzano sas bzip2 i proverih. Okaza se , che bzip2 go imam instaliran, no
> gornia fail go niama.

Tova e shared lib na bzip2.

Stranno, che bzip2 e instaliran, a lib-a lipsva.
Sqs  rpm -qa | grep bzip2  mozhesh da vidish dali
go imash kato rpm, ako da, sqs  rpm -q -l bzip2
vizhdash vsichki faylove, koito mu prinadlezhat.
Ako tazi shared lib e v spisqka, no ya nyama v
/usr/lib, znachi e bila zabqrsana v posledstvie.

Kakto i da e.
Da rechem, che iskash da karash na rpm's (a ne na tarballs).
Shtom podozirash, che imeto na paketa e bzip2, zapochvash da tqrsish.
Standartno(to) myasto za rpm's e

  http://rufus.w3.org/linux/RPM/

Ot tam po ime mozhesh da namerish bzip2-* rpm-i .  Ima mnogo takiva,
stari i novi versii i razlichni distribucii. Shtom si na RedHat,
tqrsish rpm-i za RedHat. V nachaloto byah neorientiran i ot lakomiya
si byah vzel nyakolko Mandrake rpm-a, shtoto sa kompilirani za 586
i sa malko po-novi releases. Posle mi pobelyaha kosite ot problemi.

Za vseki rpm sa dadeni faylovete, koito sqdqrzha. Pri bzip2  ( a imenno
http://rufus.w3.org/linux/RPM/redhat/6.2/i386/bzip2-0.9.5d-2.i386.html )
vizhdash vednaga, che ima

 /usr/lib/libbz2.a
 /usr/lib/libbz2.la
 /usr/lib/libbz2.so
 /usr/lib/libbz2.so.0
 /usr/lib/libbz2.so.0.0.0

Vzemash go, posle rpm -Uvh bzip2-... , i tova e.

E, ponyakoga tova ne e dostatqchno, ponezhe opit
za upgrade na daden rpm vodi do verizhna reakciya -
upgrade na drugi paketi.

--
Minko