Re: lug-bg: gnome-bg i bulgarizaciyata kato cyalo :)

  • Subject: Re: lug-bg: gnome-bg i bulgarizaciyata kato cyalo :)
  • From: anton@xxxxxxxxxxxxxxxx ( )
  • Date: Mon, 18 Dec 2000 11:57:30 +0200

Íà 15 äåêåìâðè 2000 (ïåòúê) â 11:53 ÷àñà Yanko Kaneti ïèñà:

> vuprosite mi sa predimno nasocheni kum izbora na imeto na
> bulgarskoto LOCALE,  dokolkoto vijdam ot saita na GTP - bg_BG.cp1251
>
> mislya che razbiram prichinite za pulnata forma na imeto
> naj-malkoto moje da se kaje che tya sudurja vsichkata neobhodima
> informaciya za ezik, strana, kodova tablica koyato obiknoveno e
> nujna za da se opredelin napulno edno LOCALE

Ïúëíàòà ôîðìà íà èìåòî ñå èçïîëçâà ñàìî â ñëó÷àè, êîãàòî åäíà
êîìáèíàöèÿ <äúðæàâà,åçèê> èçïîëçâà ïîâå÷å îò åäíî êîäèðàíå, ò.å. çà
åçèöè êàòî ðóñêè è ÿïîíñêè.

> ot druga strana, sum silen privurjenik na mnenieto che tryabva da imame
> nykakuv po yasen standart za tova kakvo e bg
>
> opredeleno smyatam che bg = bg_BG.cp1251, no namiram podhoda za
> nalaganeto na tozi standart ne osobeno udachen

Òîâà íå å íàïðàâåíî çà äà ñå íàëîæè íÿêàêúâ ñòàíäàðò.  Ïî âðåìåòî,
êîãàòî áå çàïî÷íàò ïðîåêòúò çà áúëãàðèçèðàíå íà ÃÍÎÌ, â glibc âñå îùå
íå áå âêëþ÷åí áúëãàðñêè ëîêàë.  Íå áåøå ÿñíî äàëè bg_BG íÿìà äà áúäå çà
ISO-8859-5 è ïîðàäè òîâà äàëè íÿìà äà òðÿáâà äà äîáàâÿìå êîäèðàíåòî êúì
èìåòî íà ëîêàëà ñúùî êàêòî ðóñíàöèòå èçïîëçâàò ru_RU.KOI8-R, çàùîòî
ru_RU å çà ISO-8859-5.

> s dve+ dumi, ako iskame horata da vuzpriemat standarta
> TRYABVA da izpolzvame LANGUAGE=LINGUAS=bg, OSOBENO na takiva
> "ochevidni" i "populyarni" mesta kato GNOME,kde,redhat,mandrake i t.n.
>
> bg i samo bg

Íå, ïðàâèëíîòî íàèìåíîâàíèå íà áúëãàðñêèÿ ëîêàë å îôèöèàëíî âúçïðèåòîòî
â glibc, à òî å bg_BG, à íå bg.  Íàèìåíîâàíèåòî bg ñå èçïîëçâà îò
ñàìî îò Mandrake è òàçè äèñòðèáóöèÿ èìà ãðèæàòà äà èçìåíè íàâñÿêúäå
bg_BG íà bg (íåçíàì çàùî Mandrake ñà âúçïðèåëè òîâà óñëîæíåíèå).

        Ñ ïîçäðàâ: Àíòîí Çèíîâèåâ
                   anton@xxxxxxxxxx, zinoviev@xxxxxxxxxxxxxxxx