lug-bg: Kak vuzkrusva Debian (from scratch:)))) !!!

  • Subject: lug-bg: Kak vuzkrusva Debian (from scratch:)))) !!!
  • From: danchev@xxxxxxxxx (danchev)
  • Date: Sun, 18 Feb 2001 11:22:34 +0200

Zdraveite priqteli ,

predi edin-dva dena vi pisah 4e imah problemi s Debian Installation .
Problema idwashe ot tova 4e Instalacionnoto CD e s prekarana file system
i ot nego uspqh da instaliram edva 2.7 MB operacionna systema (ot koito
kernel 875KB + nqkolko osnovni unix komandi - sram ne sram - tova otbrah
) . Vse pak uspqh da boot-na Debian ot HDD i da se log-na ( za moment si
pomisdlih 4e DOS moje bi e po-powerfull ot Debiana koito instalirah:)))
- NOOOOO suvsem ne beshe taka). Znam , znam, moga da si raw-na disketi
( btw instalaciqta ne iska da napravi floppies:((( )  , i posle da
produlja s net install, a i polu4ih nqkolko pisma v koito vsi4ki mi
preporu4wate net install . Da ama kak da se dialup-na kato nqmah
vuzmojnost da si edit-na wvdial.conf a i drugite nestica kat nqmam nito
mc , nito vi , a za mount make i gcc da ne spomenawam . Ta taka iskashe
mi se da po4na net install i po-to4no po ftp , no  ne mojeh da se
dial-up-na kum ISP-to pod s Debiana koito imah . Po4ti se bqh otkazal ,
no izvednuj se setih 4e Slack moje pomogne dosta .

/*  Btw edno otklonenie : s 6 operacionni sytemi sum - win98 ,win2000,
QNX , ve4e i Debian2.2, Slack7.1 , FreeBSD4.2 ,  /*  prez partitiona na
Debiana sa minali RH6.2 , SuSE i Mandrake7 . Poslednite ne me o4arovaha
osobeno , moje bi malko /*  SuSE-to ,no taka ili ina4e kat e Linux neka
da e Slack i Debian ( nqmam nisto protiv drugite distro ). Windowsite gi
/*  durja zaradi operativna suvmestimost s sestra mi :). Osven tova
iskam da uto4nq 4e vuobste ne sum nqkoi Linux guru , /*  daje naprotiv .
Zapoznah se s Linux ot Slack4.0 i adski me kefi, no ne bqh vijdal samo
Debian , i to4no na men se /*  padna "s4upenata svirka , ili gluhata
akula " po vreme na Instalaciqta my .

Ta taka mount-irah partitiona a Debian v /mnt na Slack i kakto se kazwa
na volq si edit-nah kakvoto mi dusha iskashe . Pomislih si sega ne sum
ucelil nastroikite i ste padne edno ludo reboot-vane ot Slack v Debian i
obratno , no za moe u4udvane uspqh da dial-upna Debiana ot purviq put.
Ve4e bqh blizo do zavetnoto ftp.debian.otg , DA ama NE . kato startirah
dselect i se opitah da access-na ftp.debian.org/debian , mi kaza 4e ne
moje da go resolv-ne . Opitah ftp clienta dali moje da resolv-a - NE ,
nqmah lynx , probvah s ping i toi ne ste , samo IP razpoznawat . Qsno
beshe 4e ne se polzwam ot uslugite na nikoi dns , az znam name i IP na
DNSa na IPSto , ama kato neznam kude da gi sloja v Debian . Napravih go
kakto e v Slack - ne pomogna , mislih ,tursih , i ne mojah da se opravq
. Edinstvenoto za koeto se setih e da reboot-na pak v Slack i s
poznatite net toolz za Lookup-na ftp.debian.org i oste nqkolko mirror-a
. Sled kato gepih IP-tata reboot-nah pak v Debian i na dselect my obadih
da access-va :
ftp://64.28.67.101/debian  stable main
.........................  stable contrib
.........................  potato main
.........................  potato contrib

Cqla nost  teglil ( interesno 4e ne e dropvalo ppp-to, samo e resume-val
ot vreme na vreme) , na sutrinta se naloji da dovursha nqkolko  packages
s dpkg ru4no poneje dade nqkakva greshka v dependencies - stana . Samo
mi obadi 4e ne moje da instalira JDK-to na IBM ( predpolagam 4e stava
duma za Jikes - ama az taka ili ina4e nqma da go polzwam )  i me prati
na www.ibm.com/java/jdk/118/linux da si teglq ibm-jdk-l118-linux-x86.tgz
( no az vse oste ne mojeh da resolv-vam names :((( ) . Opitah se da si
instalna bitchx ot .tgz , no ./configure dade slednata greshka "can not
find setupterm i tgetent" .  Podhvanah X-sa da nastroq , s ps2 mouse sum
i pod Slack raboti idealno , za tui cop-nah XF86config ot Slacka , X-sa
trugna vednaga ( o4akwah go )  , no mouse ne ste da raboti - pod Slack
vurvi  s protokol=GlidePointPS/2 na /dev/psaux  ( s gpm ste q mu4a) .
Obsto vzeto tova sa beli kahuri , no nqkoi ako moje da podskaje nesto
ste my buda blagodaren . Imashe i oste nqkolko problem4eta , no  gi
zgazih naburzo .

Znam 4e net install-a za Debian e nesto obi4aino , no v moq slu4ai imah
kato za na4alo "osakaten" Debian , a i az samiqt ne sum zapoznat s tazi
nai-osobena distribuciq na Linux ( ne 4e s Slack sum mnogo zapoznat de
:)) . Moje bi tova e slu4ai kogato OS se okaza po-opravna ot usera koito
e pred neq .

Napisah tazi statiq naro4no v po-eseesti4en stil , za da si po4ina malko
ot tech stuff-a :)))). Ne vqrwam da bude polezna na nqkoi , no vse pak .
Prosto oste sum s uveli4en adrenalin sled purvoto si zapoznawane s
Debian .

Georgi Danchev