lug-bg: RFC 1256

  • Subject: lug-bg: RFC 1256
  • From: kristo_komsalov@xxxxxxxxxxx (Kristo)
  • Date: Sun, 18 Feb 2001 20:48:15 +0200

Zdraveite
Molia hwyrlete edno Re:
ce imam cutwoto ce se poletoh s mail servera si.
Puskah edni 4 wyprosa imam custwoto ce ne stigat do grupata
to ot dolnia wypros 2 se vizda zasto.

A niakoi da e naiasno
>ICMP Router Discovery
>As specified in RFC 1256, provides host support for ICMP router discovery.

>EnablePMTUBHDetect and EnablePMTUDiscovery

> pod 2000 go ima i deistwitelno raboti ne e za wiarwane

Dali e realizirano za pppd  za Linux i ako da
kyde go pise kak se polzwa.

Imam  4 wyprosa

1. Cuh ce imalo fail koito sydyrzal IP adresite na
    nai posestawanite serveri. Za da se dobawi kym
    zone failowete na named, i po tozi nacin da igrae roliata
    na kes za named na diska sled ewentualno restartirane.
    Niakoi znae li ot kyde moze da se drypne tozi fail.
    A i dali towa e dobra ideia ako niakoi go polzwa.
2. Polzwam sendmail 8.nesto si - dobawena e potdryzkata
    za prowerka na relay domains, Az obace go polzwam ofline
    na sickoto otgore s dignat masquerading.
    koeto totalno blokira prowerkata ot sendmail na relay domeins.
    Za sega se prinudih sled edna kamara eksperimenti
    da opisa w faila /etc/mail/relay-domains domainite za koito
    ne se prawi prowerka i raboti. No ne e stilno oswen towa me grozi
    opasnostta niakoi uzer da prati pismo da Zanzibar primerno
    i da poluci syobstenie Urelaybel domain.
    Niakoi znae li koi opcii da promena w conf.mc faila
    za da kompiliram sendmail.cf s izklucena prowerka na domein.
    W /usr/src/sendmail/cf/cf/ ne namerih nisto podhodiasto
    Opisanite 'relay' opcii nesto ne predizwikwat zelania efekt
    weriatno triabwa da e niakakwa kombinacia ot opcii.
3. Imam dwa interfeisa eth sys subnet na mtrezata 200.200.200. 0 ,128
    s maska 200.200.200.128
    Startiral sym Samba i nmbd. Nmbd e local master browser
    Masinite w dwete mrezi se pingwat sicko nema problem po TCP/IP
    Startiran e i ruted.
    Kogato w win pogledna 'network neb' wizdam sicki masini ot dwete mrezi
    Weriatno nmbd mi gi dawa.
    No kogato reka da otwora nekoia masina ot drukata mreza
    win mi wika no route to host. Otwaria samo masini ot systata mreza
    i po dwete mrezi.
    A rout ima ping sicko wyrwi 'moze bi ako sloza IPX router moze i da
    ziwne po IPX/SPX' ama towa e dyrwarsko.
    Kwo iska toia win ta ne otlepia ni 98 ni 2000 'to se systoto dyrwo de'
4. Kakyw e sintaksisa w faila hosts kogatao imam dwa eternet kontrolera
    200.200.200.20 i 200.200.200.130 maska 255.255.255.128 ime na
    masinata router.kdomain. Kato ce warianta
    200.200.200.20     router    router.kdomain
    200.200.200.130    router    router.kdomain
    otcita samo edinia towa na router.kdomaun hosts faila
    Inace na drugite po mrezata kato ce samo edinia syotwetno i kato
    router kato gatewei
    Roted se oprawia i sicko si wyrvi kakto triabwa ama sto nikyde ne namerih
    opisanie na pylnia sintaksis na hosts faila 'ima li alias i razni drugi raboti w nego'.

Pozdravi na wsicki Kristo

<HR>
<UL>
<LI>text/x-vcard \\\\\\\\\ \\\\: Kristo_Petkov_Komsalov.vcf
</UL>