lug-bg: PROJECT: Traffic Acc Tools ?!

  • Subject: lug-bg: PROJECT: Traffic Acc Tools ?!
  • From: ivo@xxxxxxxx (Ivaylo Toshev)
  • Date: Thu, 22 Feb 2001 08:15:20 GMT

        Blagodaria na vsichki koito pisaha po temata za Traffic Accounting .
Sled vsichko procheteno tuk i tam ( inet demek ;-) ) stignah do izvoda
che takova chudo nemaaaaaa.
Zashto : Poradi slednite prichini:
        1. Vsichki spomenati ot vas tools vurshat samo chast ot neshtata koito
me interesuvat ( a i ne samo mene ).
        2. Vsichki namereni ot mene pisania i  tools ot Inet - sushto.
        3. Moje bi samo 1-2 ot tezi paketa si struva da se "poopraviat" za da
vurshat neobhodimoto, no puk ne sa dostatuchno user-frienly. Za
ostanalite e v sila che e po-dobre da se zapochne nanovo.

Kakuv e problemut ili problemite:
        1. Nikoi tool niama native vuzmojnost za pre-billing, v smisul : niakoi
si plashta za 200 MB i kato mu iztekat - toolcheto mu otriazva glavata (
vruzkata de ;-) )
        2. Accountinga e na baza IP, to e iasno che niama kak da e inache shtom
e po LAN, vupreki che sa vumojni niakoi izkluchenia kato VPN-i i neshta
opt tozi rod, koito obache ne sa reshenie.
Shtom e na IP tova vodi puk slednite problemi: primerno: a) Userut IVAN
mu svurshvat MB-ite i toi si slaga IP-to na komshiata mu DRAGAN !
        3. Administraciata triabva da moje da se osushtestviava ot chovek, koito
aide da go kajem e zavurshil nai-mnogo UNSS. ;-) sorry ako ima zasegnati.
        4. Interface-a zaduljitelno triabva da e pone prez WEB i da e
dostatuchno dobre securnat ( to e iasno zashto).

KAKVO PREDLAGAM:
        Da suzdadem proekt koito da zapochne da se zanimava sus suzdavaneto na
imenno takuv paket ot prilojenia.

ZASHTO:
        Zaradi spomenatite gore prichini , a i poradi oshte edna mislia che
sushto nemalovajna.
        Moje bi povecheto ot vas sa chuvali za ISA servera na Microsoft?
Nakratko tova e service pozvoliavasht vsiakakuv accounting per user, ne
per host. Mnogo mi go faliat MS SysAdminite shtoto bilo tui , puk v
Linuxa go niamalo pa vuobshte i t.n.
        V interes na Istinata vuprosnia ISA server raboti s klientska chast na
user-mashinata, koiato se griji za auth. I acc. Infoto za currently
lognatia user. I imenno v tova e reshenieto na problema za prehodnostta
na IP adresa.

I TAKA: Nujen e paket ot prilojenia osiguriavasht:
        1.) Guvkavo otchitane na traffica (i po vreme)  na potrebiteli vurzani
ne samo po PPP, a i po LAN.
        2.) Kato kriterii da se polzva ne samo IP adresa na klienta a primerno,
obvurzvaneto mu i s MAC adresa a nai-dobre e s klientska chast (
softwareche) pod Linux, Win, Mac i t.n. Koeto da se griji sus server
chast na Linux mashinata za otorizaciata na potrebitelia che tova e
naistina toi.
        3.) Udoben interface (WEB)

Vednaga moga da organiziram hostvane na proekta i virtualen web adres.
Taka che ochakvam jelaeshti za vkluchvane.
Az samiat ponaznaivam C, Pascal i drugi, no chestno kazano otdavna ne sum
pisal neshto seriozno.

Ako ste stignali do tozi red -> blagodaria che ste procheli cialoto mi
slovoizleianie. ;-)

Pozdravi,

Ivaylo Toshev