Re: lug-bg: PROJECT: Traffic Acc Tools ?!

  • Subject: Re: lug-bg: PROJECT: Traffic Acc Tools ?!
  • From: koko@xxxxxxxxxxxxx (Nikolay Dimitrov Yourgandjiev)
  • Date: Fri, 23 Feb 2001 08:49:16 +0200

Ivaylo Toshev wrote:

> KAKVO PREDLAGAM:
>         Da suzdadem proekt koito da zapochne da se zanimava sus suzdavaneto na
> imenno takuv paket ot prilojenia.
>
> ZASHTO:
>         Zaradi spomenatite gore prichini , a i poradi oshte edna mislia che
> sushto nemalovajna.
>         Moje bi povecheto ot vas sa chuvali za ISA servera na Microsoft?
> Nakratko tova e service pozvoliavasht vsiakakuv accounting per user, ne
> per host. Mnogo mi go faliat MS SysAdminite shtoto bilo tui , puk v
> Linuxa go niamalo pa vuobshte i t.n.
> [...]

INTERSNO PREDLOJENIE.
Ne e losho da se opitame pone. I pri mene polojenieto e sastoto - otdawna nisto
seriozno. Poznaniq: C/C++, PHP, malko JavaScript. Ako moga s nesto da sam polezen -
gotowo.

Po waprosa za IP i MAC adresite - to spored mene towa ima znachenie za lokalnite
potrebiteli (to est na lokalniq segment - LAN). Po PPP te taka ili inache bi
trqbwalo da se registrirat s ime i parola - inache bi nastapil palen haos :-).
A kakwo ste kajete za DHCP server za lokalnite useri. Az sam go realiziral po
sledniq nachin:
    - znachi pusnal sam DHCP server
    - na wseki MAC adres na kogoto iskam da mu dam dostap izwan lokalnata mreja
(razbiraj Internet) mu zadavam s pomosta na DHCP postoqnen IP adres w opredelen
interwal (podmreja) i samo tazi podmreja se rutira nawan. Izpolzwam falshiwni IP i
maskarading.

Oswen towa wijdam che DHCP-to razpoznawa i imeto na hosta. Towa e oste edno
zatrudnenie za userite reshili da mamqt. Razbira se towa ne e trudno da se
zaobikoli ot userite.  No ako iskame po-golqma sigurnost mislq che naistina ste
trqbwa nqkakwo softuerno reshenie rabotesto na klientskata mashina.

Nqkoj naqsno li e s wazmojnostite na ident servera?