Re: lug-bg: Memory management

  • Subject: Re: lug-bg: Memory management
  • From: vd@xxxxxxxxx (Vladimir Dzhuvinov)
  • Date: Sun, 27 May 2001 19:52:25 +0000 (GMT)

Zdravei,

On Sun, 27 May 2001, Ivaylo Sredkov wrote:

>Zabelqzah sledniq problem pri Red Hat7.1. Kato si pusna sistemata i
>predi da q natowarq, taka cha da
>zapochne da polzwa swap prostranstwoto neshtata s pametta wyrwqt dobre i
>free dawa sledniq rezultat:

Tova che shared pokazva nula mi se vijda mnogo stranno! Siguren li si, che
polzvash pravilnata free versiq za Linux 2.4? Vij dali cat /proc/meminfo
ste pokaje systoto.

> [...]
>cached
>Mem:        127076     104708      22368          0       5740
>57376
>-/+ buffers/cache:      41592      85484
>Swap:       136512          0     136512
>(towa e pri obichayna natowarenost na X ( KDE2.X s nqkolko otworeni i
>raboteshti priloveniq).
>
>Ako obache natowarq poweche PC, taka che da zapochne izpolzwaneto na
>swap prostranstwoto dori i
>po-kysno kogato pametzaemashtite procesi sa otdawna swyrshili sistemata
>prodylvawa da izpolzwa po
>sledniq neracionalen nachin resursite si:

Kakvo tochno te pritesnqva tuk? Dali niakoi ot tezi parametri, ili
funkcioniraneto na sistemata?

>             total       used       free     shared    buffers
>cached
>Mem:        127076     125612       1464          0        304
>97676
>-/+ buffers/cache:      27632      99444
>Swap:       136512     136400        112

Tova, koeto se e sluchilo tuk, e che texts na prikluichilite procesi i
tehnite posledni disk I/Os sa ostanali v 27te MB na cache pametta. Taka
che ako startirash systite programi otnovo, tehniqt text ste byde zareden
ottam, a ne ot diska. Poveche obache ne moga da kaja, zastoto shared
pokazva 0. X raboti li v momenta, ili si sliazal na konzolata?

Po princip, Linux niama da trygne da vadi pages ot swap pametta, ako te ne
bydat izvikani ottam. Systo taka cache ste si ostane s tozi razmer, dokato
ne startirash nov proces, koito da iziska pamet. Ili s drugi dumi, Linux
niama da promeni nisto v gornoto razpolowenie na pametta, dokato ne se
poqvi nuwda ot tova - prosto taka e ustroena sistemata.

>Nqkoj ima li ideq kak da se reshi tozi problem?
Da ne si se byzikal s /proc ili moje bi s programata sysctlconfig, koiato
raboti s nego? ;-)

>Nqkakwa komanda koqto da optimizira upotrebata na memory.
Takava komanda niama, zastoto "optimizaciq" ne znachi nisto konkretno,
vsicko zavisi ot konteksta, v koito izpolzvash sistemata - dali za baza
danni, kydeto triabva da se pravi vednagicheski commit to disk, dali e
file server koito se nujdae ot mnogo buferno prostranstvo, dali e web
server s nujda ot mnogo cache i t.n.

Taka, che parametrite se nastroivat rychno i edin po edin. Ako ne si
zapoznat s proc/sys, probvai s Gnome programata sysctlconfig.

>Ivaylo

Uspeh,

Vladimir Dzhuvinov

- --
PGP  1024D/959FC3BC 2001-02-12 Vladimir Dzhuvinov <vd@xxxxxxxxx>
     Key fingerprint = CB20 FC83 775C C34E 49D5  0F71 BAE5 7C38 959F C3BC
     Download public PGP key from http://www.valan.net/vdzhuvinov.asc