Re: lug-bg: Memory management

  • Subject: Re: lug-bg: Memory management
  • From: sredkov@xxxxxxxxxxxx (Ivaylo Sredkov)
  • Date: Sun, 27 May 2001 23:37:13 -0200

> Tova che shared pokazva nula mi se vijda mnogo stranno! Siguren li si, che
> polzvash pravilnata free versiq za Linux 2.4? Vij dali cat /proc/meminfo
> ste pokaje systoto.

cat /proc/meminfo
        total:    used:    free:  shared: buffers:  cached:
Mem:  130125824 128634880  1490944        0  1941504 47644672
Swap: 139788288   270336 139517952
MemTotal:       127076 kB
MemFree:          1456 kB
MemShared:           0 kB
Buffers:          1896 kB
Cached:          46528 kB
Active:          32340 kB
Inact_dirty:     13096 kB
Inact_clean:      2988 kB
Inact_target:      124 kB
HighTotal:           0 kB
HighFree:            0 kB
LowTotal:       127076 kB
LowFree:          1456 kB
SwapTotal:      136512 kB
SwapFree:       136248 kB
Towa e rezultata ot /proc/meminfo. Kakto se wivda MemShared=0 kB

> Kakvo tochno te pritesnqva tuk? Dali niakoi ot tezi parametri, ili
> funkcioniraneto na sistemata?

Funkcioniraneto na sistemata me pritesnqwa. Tq ne me lyve che polzwa swap
prostranstwoto, a naistina go polzwa wmesto RAM-a mi i to usileno kato sawp-wa
neobhodimata i pamet za wseki now proces. Ot towa sistemata dosta se zababq
kakto se doseshtash...

> Tova, koeto se e sluchilo tuk, e che texts na prikluichilite procesi i
> tehnite posledni disk I/Os sa ostanali v 27te MB na cache pametta. Taka
> che ako startirash systite programi otnovo, tehniqt text ste byde zareden
> ottam, a ne ot diska. Poveche obache ne moga da kaja, zastoto shared
> pokazva 0. X raboti li v momenta, ili si sliazal na konzolata?

X-a raboti w tozi moment i to s edin konqueror, 2-3 konzoli, xmms (s nqkolko
plugins.

> Po princip, Linux niama da trygne da vadi pages ot swap pametta, ako te ne
> bydat izvikani ottam. Systo taka cache ste si ostane s tozi razmer, dokato
> ne startirash nov proces, koito da iziska pamet. Ili s drugi dumi, Linux
> niama da promeni nisto v gornoto razpolowenie na pametta, dokato ne se
> poqvi nuwda ot tova - prosto taka e ustroena sistemata.

Loshoto w sluchaq za men e towa she sawp ne prosto stoi pylen a aktiwno se
polzwa i to wmesto RAM. nowostartiranite procesi se nabutwat w swap (ili
iztlaskwat tam drugi procesi), no swobodniq RAm si ostawa syshtiq ili mnogo
malko se promenq wypreki nowostartiranite priloveniq. Zatowa kazwam
"neracionalno" izpolzwane na pametta.

> Da ne si se byzikal s /proc ili moje bi s programata sysctlconfig, koiato
> raboti s nego? ;-)

Ne sym se byzikal s tezi neshta. Prosto poglednah kakwo stawa ta PC sa bawi.

> Takava komanda niama, zastoto "optimizaciq" ne znachi nisto konkretno,
> vsicko zavisi ot konteksta, v koito izpolzvash sistemata - dali za baza
> danni, kydeto triabva da se pravi vednagicheski commit to disk, dali e
> file server koito se nujdae ot mnogo buferno prostranstvo, dali e web
> server s nujda ot mnogo cache i t.n.

PC se polzwa kato workstation.... :-)))
Nqma bazadanni, nqma web-serwer ima ftp demonpusnat, no toj e za "lichna
upotreba" i raboti rqdko.

Towa e! ....