Re: lug-bg: Memory management

  • Subject: Re: lug-bg: Memory management
  • From: vd@xxxxxxxxx (Vladimir Dzhuvinov)
  • Date: Sun, 27 May 2001 21:49:58 +0000 (GMT)

On Sun, 27 May 2001, Ivaylo Sredkov wrote:

> [...]
>MemFree:          1456 kB
>MemShared:           0 kB
>Buffers:          1896 kB
>Cached:          46528 kB
>Active:          32340 kB
>Inact_dirty:     13096 kB
>Inact_clean:      2988 kB
>Inact_target:      124 kB
>HighTotal:           0 kB
>HighFree:            0 kB
>LowTotal:       127076 kB
>LowFree:          1456 kB
>SwapTotal:      136512 kB
>SwapFree:       136248 kB
>Towa e rezultata ot /proc/meminfo. Kakto se wivda MemShared=0 kB
Vyzmojno e lipsata na shared pole da e svyrzana s promiana v novia
Linux 2.4. Az zasega oste polzvam 2.0 i 2.2, taka che ne moga da kaja
nisto poveche otnono lipsata na shared v tvoia sluchai.

Pri Linux =< 2.2 shared pokazva pametta zaeta ot samite procesi. Dali tova
ne e indikator, koito da potvyrjdava, che vsichki procesi bivat swap na
disk? Neka niakoi s Linux 2.4 da proveri dali negovoto shred pole pokazva
systoto.

>Funkcioniraneto na sistemata me pritesnqwa. Tq ne me lyve che polzwa swap
>prostranstwoto, a naistina go polzwa wmesto RAM-a mi i to usileno kato sawp-wa
>neobhodimata i pamet za wseki now proces. Ot towa sistemata dosta se zababq
>kakto se doseshtash...
Tova opredeleno ne e normalno. Nadiavam se vse pak da namerim prichinata.
Ne se sestam za nesto opredeleno, zatova ste te pitam slednoto:

        1. Predi da startirash tezi golemi programi e niamalo nikakyv
           swapping, no kak izlgewda free output, kogato te sa v deistvie?
           I kakvi sa bili tezi programi, ako ne e taina?

        2. Koga sistemata zapochna da pravi agresiven swapping?

        3. Siguren li si, che niakoq programa ne raboti v background mode,
           dokato ti si mislish, che tezi golemi programi sa prikluichili?

        4. Originalniq RedHat 7.2 kernel li polzvash, ili veche si go
           rekompiliral? ;-))

>X-a raboti w tozi moment i to s edin konqueror, 2-3 konzoli, xmms (s nqkolko
>plugins.
Vij memory usage na X. Poniakoga pri nego se poluchava vytreshen memory
leakage i toi zapochva da tyrsi mnogo resursi, taka che sistemata mnogo se
zabaviq. Sluchaino da si startiral Mozilla/Netscape predi tova?

>Loshoto w sluchaq za men e towa she sawp ne prosto stoi pylen a aktiwno se
>polzwa i to wmesto RAM. nowostartiranite procesi se nabutwat w swap (ili
>iztlaskwat tam drugi procesi), no swobodniq RAm si ostawa syshtiq ili mnogo
>malko se promenq wypreki nowostartiranite priloveniq. Zatowa kazwam
>"neracionalno" izpolzwane na pametta.
Da, sega te razbiram napylno. Az daje bih kazal nesto po-tvyrdo ot
"neracionalno", moje bi "trashing" ;-)

>Ne sym se byzikal s tezi neshta. Prosto poglednah kakwo stawa ta PC sa bawi.
Dobre, po dobre gi ostavi.

>PC se polzwa kato workstation.... :-)))
>Nqma bazadanni, nqma web-serwer ima ftp demonpusnat, no toj e za "lichna
>upotreba" i raboti rqdko.
Oste edna prichina da ne se pipa /proc ;-)

Vladimir Dzhuvinov

- --
PGP  1024D/959FC3BC 2001-02-12 Vladimir Dzhuvinov <vd@xxxxxxxxx>
     Key fingerprint = CB20 FC83 775C C34E 49D5  0F71 BAE5 7C38 959F C3BC
     Download public PGP key from http://www.valan.net/vdzhuvinov.asc