Re: lug-bg: Memory management

  • Subject: Re: lug-bg: Memory management
  • From: sredkov@xxxxxxxxxxxx (Ivaylo Sredkov)
  • Date: Mon, 28 May 2001 02:27:59 -0200

> Vyzmojno e lipsata na shared pole da e svyrzana s promiana v novia
> Linux 2.4. Az zasega oste polzvam 2.0 i 2.2, taka che ne moga da kaja
> nisto poveche otnono lipsata na shared v tvoia sluchai.
>
> Pri Linux =< 2.2 shared pokazva pametta zaeta ot samite procesi. Dali tova
> ne e indikator, koito da potvyrjdava, che vsichki procesi bivat swap na
> disk? Neka niakoi s Linux 2.4 da proveri dali negovoto shred pole pokazva
> systoto.

ami az shte prowerq - imam kachen i edin slackware7.1 pri men s kernel 2.4.2

> Tova opredeleno ne e normalno. Nadiavam se vse pak da namerim prichinata.
> Ne se sestam za nesto opredeleno, zatova ste te pitam slednoto:
>
>         1. Predi da startirash tezi golemi programi e niamalo nikakyv
>            swapping,

da tochno taka nqma i ako ne puskam pamet izqvdashti programi ne se i polzwa.

> no kak izlgewda free output, kogato te sa v deistvie?
>            I kakvi sa bili tezi programi, ako ne e taina?

ami chestno kazano ne pomnq tohno kakwi imashe nqkakyw ripper, kompilirah neshto.
za syvalenie ne e ostanlo nishto po koeto da se orientiram w .bash_hystory, za d
ti kava tochno za posledniq pyt.
A za towa kak e top pri dejstwieto na wyprosnite programi shte trqbwa da pusna top
> MEMORYUSAGE.file i shte ti go pratq.

>         2. Koga sistemata zapochna da pravi agresiven swapping?

Ami oshte po wrema na rabotata, no loshoto e che prodylvawa i sled towa, kogato e
po-mlko natowarena.

>         3. Siguren li si, che niakoq programa ne raboti v background mode,
>            dokato ti si mislish, che tezi golemi programi sa prikluichili?

:-))) Siguren preglevdal sym i "ps" i "top  + "M""

>         4. Originalniq RedHat 7.2 kernel li polzvash, ili veche si go
>            rekompiliral? ;-))

Stawa wypros za RH 7.1 (7.2 ne e izlizal pone spored men)
ne e s originalniq kernel. Kompilirah si edin 2.4.4.

> Vij memory usage na X. Poniakoga pri nego se poluchava vytreshen memory
> leakage i toi zapochva da tyrsi mnogo resursi, taka che sistemata mnogo se
> zabaviq. Sluchaino da si startiral Mozilla/Netscape predi tova?

move i da sym startiral... naj weroqtno da, no nqma ostatyci ot netscape-to. dori
i sled restart na X polovenieto ne se promenq.

Ima oshte neshto koeto mi naprawi wpechatlenie: po edno wreme sistemata mi pochti
zawisna CPU ~100% us, Mem ~100% us, Swap ~100% us. oswobodi se sled 2-4 min i
edinstwenoto ostanalo syobshteni beshe slednoto:
May 27 20:34:53 localhost kernel: VFS: Disk change detected on device ide1(22,0)
kakwo oznachawa towa? Nqmam harduerni problemi kogato bachkam pod slackware. moga
da ti attachna i konfiguraciqta na kernela si ako iskash, no na priwat da ne
towarime listata.
Wprochem i w moment asym on line i ako i ti si taka : ICQ 26485112. :-)))
Ivaylo