Re: lug-bg: Sreshta !

  • Subject: Re: lug-bg: Sreshta !
  • From: i.kolemanov@xxxxxxxx (ISM Kolemanov, Ivan)
  • Date: Tue, 7 Aug 2001 16:54:28 +0200

za posveta:
vsichki universitetski zali za svobodno polzvane na internet v Germaniq
sa oburudvani i s Linux, v povecheto  universitetski laboratorii asistentite

a studenti ili toku sto zavarshili i poznajte kakvi sarveri si slagat za
laboratorni nuzdi:
Linux

asto taka ot edna godina
"August-ruft-Schule Grund-Haupt- u. Realshule" - 77955 Ettenheim, DE
izpolzva Linux za Domain File Server i Internet dostap
mrezata e ot okolo 30 PCta winnt, s okolo 200 accounta,
bez oplakvaniq sa, "adminite" tam sa dvama uchiteli koito prosto polzvat
edin dosta prost perl script za manipulirane na userite po klasove,
backup vseki petak i sa stastlivi
(povqrvajte mi, naj-golemiqt problem beshe dokato se razberem kakvo tochno
iskat ;)

pecialno za uchilistata moze najstina da se pocherpi opit ot DE
primerno vsichki uchilista i universiteti v Baden-Wurtenberg polzvat BELWUE
http://www.belwue.de/ imat centralno Proxy za filtrirane na porno i drugi
materiali
i t.n.

za BG:
struva mi se dosta umestno, osobeno sled kato srestata ne e specialno i samo
za Linux
da se predlozi darzavata naj-posle da napravi edna BGANET i da vkluchi v neq
vsichki
universiteti, uchilista, i vsqkakvi drugi administrativni sluzbi podchineni
na minesterstvata i obstinite
estestveno cqlata tazi sistema spokojno moze da se izgradi s Open Source
Resheniq
taka ste mogat da se izgradqt zasekreteni kanali, Zastitni steni mezdu
otdelnite vedomstva i ...
i ste se znae kade otivat parite.

pomnqm si edin moment v kojto edna ot naj-golemite obstini v BG imashe
internet dostap
v 5 razlichni mesta v edna sgrada pri 3ma razlichni dostavchici.

hm tova ste srestne saprotiva na dosta mesta, kato znam kak vsqko ISP iska
da lapne po nesto ot
"golqmata banica", no na men ne mi se plastat danaci, koito da zaminavat v
dzobovete na 10 ISPta
vmesto za usavarshenstvane i osavremenqvane na uchilistata.
Ot druga stana kontroliraneto na Internet v administraciqta ste dovede do
priqtniq moment v
kojto nqma da vizdam kak nqkoj hora svalqt porno,mp3 i daze filmi (vidqh
takova chudo v minesterstvo)
koeto oznachava che ISPtata ste imat poveche domasni potrebiteli ;)

Sasto hubava ideq mi se struva za obqvqvane na konkurs za specializiran
balgarski "Office"
modulen produkt, basiran na otvoreni resheniq, kojto da reshi 99% ot nuzdite
na balgarskata administraciq.

zasto li sam ubeden, che chuzdestranna firma ne moge da specheli

Pozdravi,
Ivan Kolemanov

P.S. dobre si pomechtah, uspeh na srestata