lug-bg: HDD prob again :(

  • Subject: lug-bg: HDD prob again :(
  • From: goro1@xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx (Joro IT)
  • Date: Mon, 13 Aug 2001 15:55:50 +0200

        Zdraweite wsi4ki ot LUG-BG,

 risk da se powtoria, s risk da me smetnete za
nekompetenten idiot, s blagodarnost i molba kum
George Danchev za supporta, pi6a otnowo pismo wuw wruzka
s hdd problema, koito imam.

Stawa duma za proslowutata instalacia na Red Had 7.1,
wurhu partition s Mandrake. Ne6to se sbuga i ne mojeh
da si osiguria dostup do HDA1 kudeto wsu6tnost mi se
namira (6e) Windows-a.

Po edno wreme Linux-a ne iska6e da montira diala hda1.
Pusnah mu edin fsck (dosfsch), toi pokaza niakawi uj gre6ki,
koito nai we4e se duljat na failowete zapisani na kirilica.
Sled taka nare4enata "poprawka" mojeh da montiram diala.
Towa we4e niama zna4enie, tui kato prehwurlih cialata si
informacia na diala s Linux, formatirah w EXT2 /dev/hda1, posle
se opitah da go formatiram w purwona4alnia fat32, ama neise.

Kakto i da e. Diala ne pokazwa da ima gre6ki, nito pri fschk, nito
pri dosfsck. Opiwam se da bootna ot disketa i sistemata mi uwiswa pri
(neznaino za6to) obru6tenie kum hdd.
Poglednah kude ima boot flag i toj se namira na /dev/hda1, su6to i na
dev/hda mbr. Deinstalirah LILO ot dev/hda1, premestih go na HDA i
pak su6tata rabota. Kajete mi hora, moje li da sum powredil diala si
po niakakuw na4in. Diska mi e razdelen na dwe 4asti za win 95, kato
drugata 4ast /dev/hda5 si ia wijdam i montiram bez problem.

Mislia si da premahna diala s FDISK i da gu suzdam nanovo, ala ako mi sbuga
i zastupi ostanalite dialowe? Wse pak wsi4ko towa stawa na edin 10GB hdd.

Iskrenno molia niakoi za suwet.

Joro