Re: lug-bg: Predstavete si, 4e durjavnata administracija premine na Linux...

  • Subject: Re: lug-bg: Predstavete si, 4e durjavnata administracija premine na Linux...
  • From: selibum@xxxxxxxxx (selibum)
  • Date: Sun, 9 Sep 2001 01:43:37 -0700

Privet :)

> Òîêó ùî îòêðèõ ñëåäíàòà ïðîãðàìêà:
>
> http://www.esperanto.org.uy/programoj/angle/wprint.html
>
> Èìà è ïàêåò çà Äåáèàí:
>
> http://packages.debian.org/wprint
>
> Îïèñàíèå:
>
> Mozilla/Netscape filter to print non-latin1 pages
>  A filter for Netscape and Mozilla that allows to print pages in
>  Unicode, Big5, SJIS and all the ISO-8859* charsets using true type
>  fonts.
>
> Âñúùíîñò èìà ïîääðúæêà è çà CP1251.  Àç îáà÷å íå ìîãà äà ÿ ïðîáâàì, òúé
> êàòî íÿìàì Mozilla.

A az uspyah da ya probwam edwa predi 2 chasa, poneze prednata smyana na
rabota byah dosta zaet... Naistina warshi rabota programkata, da e ziv i
zdrav tozi deto ya e napisal. Edinstweniya nedostatak, za koito se sestam w
momenta, e che prawi wsi4ki tekstowi simwoli waw file-a za pe4at samo s edin
shrift. T.e. html dokumenta, koito se otpe4atwa ot Mozilla, ste zagubi malko
ot wanshniya si wid, ako awtora mu si e igral da ima tekstowe s razli4ni
shriftowe. Koeto w nikakaw slu4ai ne e bolka za umirane.
Varti mi se iz glavata sega misalta, 4e tazi programka + podbrani shriftowe
+ malko konfigurirane + malko skripting bi mogla da stane 4ast ot bglinux.
Po-prostiya variant e da se dobawi edin (free) TTF shrift i da se nastroi
wprint da priema po definiciya che:
1) kodirowkata na pe4ataniya html file e cp1251
2) se izpolzwa samo waprosniya shrift (ukazwa se patya do nego)
3) izhoda ot programata otiwa direktno na printera
I sled towa samo da se zameni 'na raka' w prozoreca za pe4at na Mozilla,
kogato se pe4ata kam printer, da pe4ata kam wprint vmesto kam lpr. Tova
reshenie e malko 'dyrweno', ama v obstiya slu4ai bi varshilo rabota.
Po-slozniya variant. V slu4ai, 4e se nalozi da se pe4atat html file-owe
praweni s razli4ni kodirowki. Edin 'umen' script bi mogal da ulowi, che
Mozilla-ta pe4ata nesto, da proweri (ako moze) kakaw encoding e daden w
otpe4atwaniya html file, da kaze na wprint kakaw shrift da polzwa i da puska
sled tova rezultata kam printera. + konfiguracionen file za tozi script.
Moze i bez nego, ama wseki pat na raka tryabwa da se promenyat nastroikite
za pe4at w Mozilla. I hipoteti4nite sluziteli ot durjavnata asministaciya,
pe4atasti ot Mozilla, ste propistyat :)
Nadyawam se da se nameri nyakoya smela dusha, koyato da napishe takaw
script. Poneze az malko sam skaran s tozi material wse oste... :(