Re: lug-bg: Bylgarshtina

  • Subject: Re: lug-bg: Bylgarshtina
  • From: valery@xxxxxxxxxx (Valery Dachev)
  • Date: Sun, 9 Sep 2001 12:03:17 +0300 (EEST)

On Sun, 9 Sep 2001, Àíòîí Çèíîâèåâ wrote:

> Íà  7 ñåïòåìâðè 2001 (ïåòúê) â 18:30 ÷àñà Valery Dachev ïèñà:

> 	:-))
> 	Äâèæåùà ñèëà íà íàøåòî îáùåñòâî ñà õîðà êàòî òåáå, êîèòî èñêàò
> íåùàòà äà ñòàâàò ïî-áúðçî.  Ìèñëÿ ñè îáà÷å, ÷å ñàìîêðèòèêàòà íè íå å
> íàïúëíî îïðàâäàíà, çàùîòî çà ìîìåíòà ñìå äîñòà ïî-äîáðå â òîâà
> îòíîøåíèå, îòêîëêîòî íÿêîè äðóãè ñòðàíè â íàøåòî ïîëîæåíèå.  Íèå ñå
> áàâèì ñ ðåãèñòðèðàíåòî íà îðãàíèçàöèÿ, à äðóãè äîðè íå ñå çàìèñëÿò çà
> òîâà.

Pozwoli mi da gledam samo dobrite primeri. Tuka trqbwa da si otchetem, che
nie IMAME nuvda ot organizaciq, nie imame problem s towa, che software,
kojto masowo se polzwa, a i dyrvawata ochewidno se opitwa da nalovi, ne e
free i rqdko movem da si go pozwolim. W USA obache M$ imat edna druga
politika: tam ima takiwa oblekcheniq w cenite za studenti, dyrvawni
uchrevdeniq, che Windows si kupuwash edwa li ne wmesto dyfka. A i tam
dyrvawata ima parite da si pozwoli da polzwa Windows. Samo che wiv kak
ukraincite si naprawiha i distro i maj organizaciq si imat. Logichno e, che
na makedoncite i syrbite ili pyk na albancite nqma da im e do prawene na
Linux organizacii (makar che move bi nqkoi ot tqh imat).

> 	Äèñêóñèèòå òóê ñà ìíîãî ïîëåçíè. Èäâàò èäåè, êîåòî ìîæå ñå
> ñâúðøâà.  Ðàçáèðà ñå íå âñè÷êî âúçìîæíî ñå ñâúðøâà, íî òðÿáâà äà
> îò÷èòàìå ðåñóðñèòå, ñ êîèòî ðàçïîëàãàìå.

Ne sym protiw diskusiite, no w krajna smetka se okazwat bezcelni, pri
polovenie, che hora zaqwqwat gotownost i wyzmovnost da naprawqt neshto, a
wsyshtnost nishto ne prawqt.

> 	Ïèñàíåòî íà êíèãà íå å íåùî ëåñíî, íèòî áúðçî.  Àç îáà÷å ìèñëÿ,
> ÷å èìàøå öåííè èäåè.  Ñåãà ïðîñòî íÿêîé òðÿáâà äà ñå çàõâàíå.  Ìîæå
> ðàçáèðà ñå è äà íÿìà æåëàåùè, íî â îáùåñòâàòà íà ñâîáîäíèÿ ñîôòóåð
> âñè÷êî å òàêà -- íåùàòà ñå ïîäãîòâÿò ÷ðåç îáñúæäàíèÿ êàòî òåçè òóê, à
> ïîñëå êîãàòî íÿêîé íàìåðè ñâîáîäíî âðåìå "çàïðåòâà ðúêàâè".

Do sega neshto naprawi li se ? Imashe hora s uv zapretnati rykawi, ama maj
stignahme dotam. Prekrasno e, che ima idei: shte se polzwat, kogato nqkoj
den nqkoj se hwane da pishe kniga, predpolagam.

> 	Ïî îòíîøåíèå íà îðãàíèçàöèÿòà ìèñëÿ, ÷å íåùàòà íå ñà ñïðåëè.
> Äîêîëêîòî ðàçáðàõ â ìîìåíòà ñå ïîäãîòâÿ ïðîåêòîóñòàâ çà ôîíäàöèÿ.
> Êîãàòî òîé ñòàíå ãîòîâ ùå ãî îáñúäèì, åâåíòóàëíî ùå äîîáñúäèì è óñòàâà
> çà ñäðóæåíèå, êîéòî àç ñúì ïîäãîòâèë, à ñëåä òîâà ñàìàòà ðåãèñòðàöèÿ íå
> å íåùî ñëîæíî, ùå ñòàíå.

Ustaw se pishe i podgotwq ot godina i nagore. A syzdawaneto na organizaciq
go mislim sigurno weche poweche ot dwe godini. Opredeleno neshtata stawat
bawno.

> Êàòî ñè ñïîìíÿ êàêâî áåøå ïðåäè åäíà ãîäèíà ãëåäàì ïî-îïòèìèñòè÷íî íà
> òîâà, êîåòî ùå áúäå ñëåä åäíà ãîäèíà. Êîëöèíà îò íàñ îòãîâàðÿõà çà íÿêîé
> ïîñòîÿíåí ïðîåêò ïðåäè ãîäèíà? À åòî ñåãà âèæ ñàìî êîëêî ñà ïðåâîäà÷èòå.
> Ìîæå æåëàåùèòå çà ðàáîòà âñå îùå äà ñà ìàëêî, íî êàòî âèæäàì êàê ñúñ
> âñåêè èçìèíàò ìåñåö ñòàâàò âñå ïîâå÷å ãëåäàì íà íåùàòà ïî-îïòèìèñòè÷íî.

Ne uprekwam tqh. Losho nqma. Naprotiw - izkljuchitelno mnogo uwavawam
horata, poeli iniciatiwata i zanimawashti se s prewodi. Kritikuwam w momenta
tezi, koito grymoglawno twyrdqha, che imat velanie i wyzmovnost da naprawqt
neshto i, kogato realno trqbwa da se prawi neshto, ne go prawqt.

> Òàêèâà óñèëèÿ íèêîãà íå ñà íàïðàçíè.  È ðåçóëòàò ùå èìà.

Nadqwam se. Zasega obache nikoj maj ne proqwqwa interes.

> Â äðóãèòå ñòðàíè ïîòðåáèòåëèòå èìàò íóæäà îò òåçè íåùà, à ó íàñ ñà
> êâàëèôèöèðàíè è çàòîâà íÿìàò íóæäà. :-)

Hehehehe ;-) Symnqwam se.

> Ïîìèñëè êîè ñà íàé-ïîïóëÿðíèòå äèñòðèáóöèè ó íàñ, è ñðàâíè ñ òîâà êîè ñà
> íàé-ïîïóëÿðíè äèñòðèáóöèè â äðóãèòå ñòðàíè. :-)

Ami, chestno kazano, ne moga da izwadq nqkakwa predstawitelna anketa, no sym
ostanal s wpechatlenie, che towa za Red Hat, Mandrake, Slackware i Debian.
Wsyshtnost towa sa si move bi naj-izpolzwanite w swetowen mashtab. Nishto
neobichajno ne wivdam.

Move da zwucha pesimistichno, no sym optimist za bydeshteto na Linux
obshtestwoto w Bylgariq ... nadqwam se obache towa bydeshte da e blizkoto.
Ne se symnqwam wyw wyzmovnostite mu, no prosto si mislq, che, ako wseki dade
ot sebe si towa, koeto move i iska, bihme mogli da naprawi mnogo poweche.
Spored men obache, ne prawim wsichko towa.
. . . . . . . . .			      Best regards, Valery Dachev
: User ID      : Valery Dachev <valery@xxxxxxxxxx>                      :
: Homepage     : http://valery.zonebg.com/                              :
: PGP Key ID   : 1024D/1C4C9712 (DSA)                                   :
: Fingerprint  : C451 0CC8 8EB4 655C D7C8  9D7F DCE9 C14E 1C4C 9712     :
: Homepage     : http://linux.zonebg.com                                :