Re: lug-bg: Note:modules without a GPL compatible licence cannot use GPLONLY_symbols

  • Subject: Re: lug-bg: Note:modules without a GPL compatible licence cannot use GPLONLY_symbols
  • From: danchev@xxxxxxxxx (George Danchev)
  • Date: Wed, 14 Nov 2001 14:30:36 +0200

Takaaaa, pyrvo iskam da blagodarq za razsledvaneto koeto napravihte, i
ponezhe nqmam mnogo vreme si pozvolqvam edin bulk reply ala Vladimir
Dzhuvinov :) (ako narushavam nqkakvi patentni prava na posledniq molq da me
izvini:PPP)
Ta zna4i stana s CONFIG_MODVERSIONS is not set (e ne misleh 4e tuka e
pri4inata 4esno) za ext3 patched kernela i loadva modula NVdriver (nego
naro4no ne go prekompilirah za da vidq kakvo ste stane , ama kernela go
loadva, np ako trea posle ste go precompile). Voila .... grafi4no uskorenie +
ext3 ... (toku sto si metnah shapkata ot balkona, ste slqza po-kusno da si q
vzema, mislq;)

On Wednesday 14 November 2001 09:56, you wrote:
> syobshtenie za greshka:
> /lib/modules/2.4.10patched/kernel/drivers/video/NVdriver: unresolved
> symbol
> register_chrdev_R44f5bc97
> w stock kernela:
> c012fcf0  register_chrdev_R44f5bc97
> w patched kernela:
> c012fda0  register_chrdev_R670da2d5
> t.e. toq modul se probwa da se linkne kym simwol kojto go ima w stock
> ama go nqma w patched. Zashto taka nqmam ideq.

nqmah nikakvo vreme da grep-vam, 10x za razsledvaneto again.

> Malko nawlizame w teritoriq koqto ne mi e poznata, no wse pak :)
> Neshtata koito mi hrumwat:
> 1.imash li /boot/System.map-2.4.10patched ako nqmash, imash li
> /boot/System.map ? pyrwiq ot tezi fajlowe kojto syshtestwuwa trqbwa da e
> wzet ot root-a na dyrwo na kompiliraniq kernel image kojto runvash w
> momenta. Towa ne mi e mnogo qsno dali ima otnoshenie po wyprosa, no wse
> pak :)).

maj ne :) dokolkoto znam System.map e za nqkoj kuci user-space programi (ex:
"ps" ) kojto neznaqt kak da se zdobiqt s info za kernela i tyrsqt tozi file
(kojto kernela lubezno im e predostavil, da ne govorim 4e kernela predostavq
cqla fs /proc ......) na 3-4 mesta v krajna smetka i v source tree-to na
kernela...
Kernel-space (kernela+modules nezavisimo dali sa build-nati ot kernel
sourceto ili sa ot vunshno source , kakto v slu4aq s NVdriver) ne zavisqt ot
tozi file ... ako gresha popravete me.
Mezhdu drugoto v momenta za eksperiment naro4no sym s stalled System.map ,
ext3patched kernela (CONFIG_MODVERSIONS is not set) i / mi e ext3 (stoto
mozhe i da e ext2) i NVdriver a loadnat -> All systems go ... dokolkoto
usestam :)
BTW ako polzvate kernel-package za debianizirane na kernela (specialno za
debian) nqma kak da propusnete System.map ili kakvoto i da bilo ... no tova e
druga tema i po zhelanie ... nqkoj obi4at vse pak da stoqt blizko do metala
dokato toj se kove :)

> 2. cd /lib/modules/2.4.10patched/; rm modules.*; depmod -a; # rebuild na
> dependency-te na modulite

kato modul imam samo NVdriver , a toj ot nisto ne zavisi , v smisyl da iska
nesto da e zaredeno predi nego 4e toj posle i t.n.... np

> 3. naprawi li razarhivirane na chisto predi da patchwash i
> prekompilirash kernela i drivera?, ako ne naprawi go.

Ne "make clean" ili "make-kpkg clean" e dostaty4no , source tree-to e staroto
i posle patch-nato , patcha e prilozhen uspeshno, nisto ne e othvurleno ,tova
ne okazva vliqnie.

On Wednesday 14 November 2001 09:51, you wrote:
> Ext2
> remove_proc_entry_R14aa9c33
>
> Ext3
> remove_proc_entry_R60a97c9c
>
> NVidia
> remove_proc_entry_R14aa9c33

Blagodarq oceli ... :)
> êîìïèëèðàé ñè êåðíåëà, ìîäóëèòå è NVidia äðàéâåðà áåç âåðñèÿ.
> ###CONFIG_MODVERSIONS
naro4no prekompilirah samo kernela za da vidq ko ste stane i stana ...
Ama kak izvadi diagnozata sled kato razlikata mezhdu dvete kernel src e edin
vunzhen patch, i se okazva 4e konflikta e v kernel symbols ... demek tova se
qvqva druga versiq na sourceto ???
> nm -u /lib/modules/2.4.12/kernel/video/NVidia
> òåçè ñà âúíøíè, òðÿáâà äà ãè îòêðèåø â /proc/ksyms
>
> Óñïåõ.
Óñïÿõ !
10x
P.S. ako sym propusnal nesto i e vazhno po-kysno ako trea ste otgovarqm ...

--
Greets,
fr33zb1