Re: lug-bg: Note:modules without a GPL compatible licence cannot use GPLONLY_symbols

  • Subject: Re: lug-bg: Note:modules without a GPL compatible licence cannot use GPLONLY_symbols
  • From: whitefang@xxxxxx ( )
  • Date: Thu, 15 Nov 2001 01:09:09 +0200

Mda
Za System.map si prav
Predi vreme imashe diskusia na tazi tema.
System.map __NE__ okazva nikakvo vlianie na symvolite eksportirani ot kernel-a
ili moduli.

Ne se kosi da si pravish eksperimenti s CONFIG_MOD_VERSIONS.
Shte se opitam tuk nakratko da poiasnia deistvieto mu.
Ako si compilirash kernel s CONFIG_MOD_VERSIONS
za vsi4ki exportirani simvoli shte bydat generirani t.n. VERSIONED symbols.
Naprimer:
        register_chrdev_R44f5bc97
e VERSIONED imeto na exportnata f-iq register_chardev()
Dobavkata kym imeto e md5sum, koito se formira ot parametrite na
exportiraniq symbol. Ako naprimer funciata chardev priema kato edinstven
parametyr ukazatel kym struktura, koiato v dve razli4ni versii na kernel-a ima
definicii koito ne sa ekvivalentni syotvetno i VERSIONED imeto na
exportiranata f-iq register_chardev() shte e razli4no.( Vij po dolu ).
VERSIONED imeto e dobra garancia za tova, 4e niama da se opitvash da polzvash
exportirana funkcia koiato v deistvitelnost ne priema takiva paramemtri
kakvito si misli 4e triabva da izpolzva modula koito izvikva vyprosnata f-iq.
Izpolzvaneto na binary modul koito ne se insmod-va zaradi unresolved
VERSIONED symbols ne e e jelatelno. Osven ako si siguren 4e izpolzvaneto na
vyprosnite strukturi s promeneni definicii e __safe__.
Obi4aina praktika e ot definiciite na strukturite da ne se premahvat
"nenujnite" poleta, a
ako se dobaviat novi takiva te da sa v kraia na definiciata. Taka, 4e binary
modul compiliran da polzva struktura
struct X {
type field1
type field2
type fieldn
}
moje spokoino da si raboti sys danni s tip
structX{
type field1
type field2
type fieldn
type field_new_field;
type field_new_field2;
}

Ako kernel-a ti  ne e kompiliran s CONFIG_MOD_VERSIONS  se polzvat normalnite
imena na symbolite. Oba4e ako modul kompiliran za dadena versia niama da se
__insmod__ -ne za kernel s druga versia. ( V tvoia sl. NVidia drivera niama
da mojesh da go polzvash s linux-2.4.11 naprimer a shte triabva da si
namerish binary modul-a NVidia compiliran za 2.4.11 ).