  • Subject: Re: lug-bg: IPX routing
  • From: mano@xxxxxxxxxxxxx (mano)
  • Date: Sun, 6 Jan 2002 21:21:22 +0200

Zdraveite.

Ot 2 dni se boria da routiram IPX protocol prez linux box.
Eto situaciata:

IPX Network1                                                  IPX Network2
|--------------|
|---------------|
         |                     Linux box

           \_________|------------------|____________/
                              |eth0              eth1|
                              |------------------|

Znachi mrejite IPX Network1 i IPX Network2 se vijdat edna druga samo po
TCP/IP
Celta mi e na gi nakaram da se vijdat po IPX.
Za tazi cel otidoh i prochetoh niakolko pyti IPX-HOWTO
Tam pishe da si izterlia niakvi packeti i sled kato si gi compiliram niama
da imam nikakyv problem
poneje bilo mnogo lesno i etc.

Problemyt se okaza obache v samoto compilirane na tia packeti.
V tiah pishe che sa za kernel 1.3.x i razni podobni. A tova sa nai-novite
versii.
Precompilirah si kernela s :
       The IPX protocol (CONFIG_IPX) [N/m/y/?] y
       Full internal IPX network (CONFIG_IPX_INTERN) [N/y/?] n
Pyrvonachalno kernela mi beche c CONFIG_IPX_INTERN=y ama posle go mahnah
(faida nikva)

Eto i adresite na packetite koito se preporychvat:
ftp://ftp.gwdg.de/pub/linux/misc/ncpfs/ipx.tgz
Tova niakak si uspiah da go preboria na edin Red Hat i vzeh binary-tata
Aaa zabravih da kaja che polzvam Slackware 8.0 s kernel 2.2.19
Eto i drugia packet, ot koito mi triabva daemona ipdx kakto pishe v
IPX-HOWTO-to
ftp://ftp.gwdg.de/pub/linux/misc/ncpfs/ipxripd-0.7.tgz
E tva nema compilirane. Kazvam vi kakvo li ne go pravih i neshte i neshte.
Eto go i HOWTO-to ot koeto cheta:
http://www.linuxdoc.org/HOWTO/IPX-HOWTO-8.html

Ta vyv toia vtoria packet pishe slednoto:
This is my version of an IPX RIP/SAP daemon for Linux. For me, it
works very well with kernel 1.2.13 as well as 1.3.x kernels.

Prerovih www.google.com da tyrsia po-nova versia no niama.

Niakoi puskal li e takyv IPX router i moje li da mi kaje kakvo izpolzva za
kerneli 2.2.x za da g onapravi.
Tyrsih i drug software kato popadnah na mars_nwe tova e NetWare emulator za
LInux koito poddyrjal ipxd daemona
i rabotil uj dobre ama mi dava syshtata greshka v make.

Paste-vam greshkata, koato ne e v software a v kernela spored men:

root@wireless:/work/ipxripd# make
cc -Wall -O2 -g   -c -o ipxd.o ipxd.c
In file included from ipxutil.h:28,
                 from ipxd.h:27,
                 from ipxd.c:33:
/usr/include/linux/ipx.h:11: parse error before `__u16'
/usr/include/linux/ipx.h:11: warning: no semicolon at end of struct or union
/usr/include/linux/ipx.h:12: warning: data definition has no type or storage
class
/usr/include/linux/ipx.h:14: parse error before `sipx_type'
/usr/include/linux/ipx.h:14: warning: data definition has no type or storage
class
/usr/include/linux/ipx.h:16: parse error before `}'
/usr/include/linux/ipx.h:29: parse error before `__u32'
/usr/include/linux/ipx.h:29: warning: no semicolon at end of struct or union
/usr/include/linux/ipx.h:30: warning: data definition has no type or storage
class
/usr/include/linux/ipx.h:32: parse error before `}'
/usr/include/linux/ipx.h:32: warning: data definition has no type or storage
class
/usr/include/linux/ipx.h:36: parse error before `__u32'
/usr/include/linux/ipx.h:36: warning: no semicolon at end of struct or union
/usr/include/linux/ipx.h:50: parse error before `}'
/usr/include/linux/ipx.h:50: warning: data definition has no type or storage
class
/usr/include/linux/ipx.h:64: parse error before `__u32'
/usr/include/linux/ipx.h:64: warning: no semicolon at end of struct or union
/usr/include/linux/ipx.h:65: warning: data definition has no type or storage
class
/usr/include/linux/ipx.h:74: parse error before `}'
In file included from ipxd.h:29,
                 from ipxd.c:33:
ipxsap.h:72: field `dest_addr' has incomplete type
In file included from ipxd.h:30,
                 from ipxd.c:33:
ipxrip.h:58: field `dest_addr' has incomplete type
In file included from ipxd.c:33:
ipxd.h: In function `print_time':
ipxd.h:71: warning: implicit declaration of function `time'
ipxd.h:72: warning: implicit declaration of function `ctime'
ipxd.h:72: warning: format argument is not a pointer (arg 3)
ipxd.c: At top level:
ipxd.c:64: initializer element is not constant
ipxd.c: In function `ifc_net':
ipxd.c:69: warning: `__v' might be used uninitialized in this function
ipxd.c: In function `run':
ipxd.c:462: storage size of `sipx' isn't known
ipxd.c:462: warning: unused variable `sipx'
make: *** [ipxd.o] Error 1
root@wireless:/work/ipxripd#

E iavno e che s toia kernel naima da stane ama ne mi se slaga 1.3.x po
lichni syobrajenia :))

Blagodaria vi i ako imate idei shte vi byda blagodaren.

mano

A mail-list of Linux Users Group - Bulgaria (bulgarian linuxers)
http://www.linux-bulgaria.org/ Hosted by Internet Group Ltd. - Stara Zagora

наши приятели

линукс за българи
http://linux-bg.org

FSA-BG
http://fsa-bg.org

OpenFest
http://openfest.org

FreeBSD BG
http://bg-freebsd.org

KDE-BG
http://kde.fsa-bg.org/

Gnome-BG
http://gnome.cult.bg/

проект OpenFMI
http://openfmi.net

NetField Forum
http://netField.ludost.net/forum/

Linux-Bulgaria.ORG

Mailing list messages are © Copyright their authors.