  • Subject: Re: lug-bg: IPX routing
  • From: danchev@xxxxxxxxx (George Danchev)
  • Date: Sun, 6 Jan 2002 23:34:02 +0200

        Neznam dali ste ti pomogna, no neka po4nem malko otdale4e. BTW nqkoj se
beshe boril s tezi stari sources, ste go namerish na mail arhiva ot minalata
ili po-minalata godina. Mislq 4e imashe nqkakyv uspeh...

Zna4i kakyv e problema. Tvoq 2.2.19 kernel source nqma nikakva vina, toj dori
ne u4astva v sybitieto po kompilaciqta na ipxd.c , t.e. ne se include-va ot
nego nito edin .h file, a i dori i  da se include-vashe pak nqma da stane
nomera stoto source-to na tova ipxd e staro i kogato e pisano e syobrazeno da
polzva 1.3.xx kernel headers kojto sa imali syvsem razli4na funkcionalnost:).

Ta imalo edno vreme 1.0.xx 2.0.xx kernels, togava susto imalo i GNU libc edi
koi si versii :). Oba4e poradi mnogo pri4ini v libc-to ima kernel headers i
edno vreme sa reshavali tozi vypros taka:

/usr/include/linux  -> /usr/src/linux/include/linux
/usr/include/asm    -> /usr/src/linux/inclide/asm-<arch>
/usr/include/scsi    -> /usr/src/linux/include/scsi

t.e s symlinks ot libc-to direktno kym kernel headers v source-to na tekustiq
ti kernel. Smenqsh si kernel source-to, smenq se i kernel headers... za tova
e kazano v dokumenta kojto si pro4el 4e iska 1.3.xx kernel, stoto edno vreme
sa znaeli 4e /usr/inlude/linux ste so4i kym /usr/src/linux/include/linux.
Razbira se tozi business s symlinkovete kym tekustoto kernel source e mnogo
opasen i bi trqbvalo da se polzva samo ot libc developers stoto te naistina
trqba da reshat kakvo trqbva da premina or kernela kym libc-to v sledvashtiq
release na bibliotekata ... pyk i te znaqt kak da se opravqt ako v daden
monent sled smqna na kernel sourceto se okazhe 4e v kernel headers funkciite
sa totalno promeneni i prosto user space programite kojto do sega sa se
kompilirali OK, ve4e ne se kompilirat i link-vat dokato ne poglednesh kvi sa
poromenite v kernel headers i da poopravish source-a na prilozhenieto 4e da
se kompilqsva.... i mozhesh samo da se nadqvash 4e tova binary nqma da se
linkva lym nqkoj shared object kojto e bil kompiliran srqmo stari headers. No
edno vreme vsi4ki users sa bili developers :) .

V dneshni vremena (2.2.xx 2.4.xx kernels) da imash goreposo4enite symlinks  e
prosto zaqvka za problem, i to _golqm_ . Vsustnost ti pak si imash kernel
headers v libc-to, no te sa tezi sprqmo kojto e kompilirano libc-to, i ne
biva da se promenqt. T.e. /usr/src/linux e direktoriq a NE _symlink_ kym
sourceto na tekustiq ti kernel. Ponqkoga ima i /usr/src/linux.old , v tazi
direktoriq se sydurzhat po-stari kernel headers i ponqkoga se prenaso4va gcc
s opciqta -I za da include-va ot tam i nomera minava pri kompilaciqta na
takiva stari source-ta kojto raz4itat na stari .h files.

Ako iskash si napravi experimenta ... drupni source-a na 1.3.xx kernel i ako
ne ti se rovi po Makefiles na ipxrid-to 4e da prenaso4vash s -I, to togava
prosto otidi v /usr/include:
mv linux linux.orig
ln -s /path/to/linux-kernel-1.3.xx/inlude/linux   linux

mozhe i da se kompilira no dali ste raboti edin gospod znae :)

posle v /usr/include mahash tozi symlink i si vrustash "linux.orig" kato
"linux" !

osven ipx.h sigurno ima i drugi podobni problemni includes...

> [...]
> In file included from ipxd.c:33:
> ipxd.h: In function `print_time':
> ipxd.h:71: warning: implicit declaration of function `time'
> ipxd.h:72: warning: implicit declaration of function `ctime'
> ipxd.h:72: warning: format argument is not a pointer (arg 3)
> ipxd.c: At top level:
> ipxd.c:64: initializer element is not constant
> ipxd.c: In function `ifc_net':
> ipxd.c:69: warning: `__v' might be used uninitialized in this function
> ipxd.c: In function `run':
> ipxd.c:462: storage size of `sipx' isn't known
> ipxd.c:462: warning: unused variable `sipx'

mda, eto kolko mnogo nesta sa promenini v ipxd.h , a tozi kojto e pisal
ipxd.c o4akva syvsem drugo da include ot tam :)

> E iavno e che s toia kernel naima da stane ama ne mi se slaga 1.3.x po
> lichni syobrajenia :))

dori i da slozhish source na 1.3.x kernel v /usr/src to siguren sym 4e nqma
da byde include-vano ot nego stoto v /usr/include nqmash symlinks kym nego.
Edno vreme e bilo drugo :)

> Blagodaria vi i ako imate idei shte vi byda blagodaren.

e nadqvam se 4e shvana de e problema, dori i az go razbrah :)

--
Greets,
fr33zb1

наши приятели