Re: lug-bg: glibc 2.2.4

  • Subject: Re: lug-bg: glibc 2.2.4
  • From: danchev@xxxxxxxxx (George Danchev)
  • Date: Wed, 9 Jan 2002 11:22:38 +0200

On Wednesday 09 January 2002 09:50, you wrote:

> Tova me ozadachava. Ili 3. ne e (napqlno) verno, ili
> ne sqm v chas.
>
> Kompilaciyata, za koyato govorish, vklyuchva li i tazi
> na glibc? Samata libc *e* userspace. Zashto togava tya
>  se vliyae izobshto ot  linux i asm direktoriite? V
> smisql, ako nito edin file na sorsa na glibc nyama
> 	#include <linux/alabala.h>     // priznavam, ne sqm chel i 1 red ot
> sorsovete na glibc bi bilo napqlno bez znachenie ...

ne e nuzhno da 4etesh sources na bibliotekata ili kernela (ti da ne mislish
4e az gi 4eta ;), trqbva da se znae 4e ne trqbva da se mixirat po tozi na4in
kato v slu4aq s symlinkovete - includes ot bibliotekata da so4at kym includes
ot tekustoto kernel dyrvo ... - stoto razlika ima i ako nqma vinagi mozhe da
se poqvi pri update na kernel dyrvoto, e sega kakvo za da sme safe vseki pyt
kato smenim kernel source da prekompilirame i bibliotekata li , ste polu4im
nqkolko novi definitions/includes, ama kolko hora ste gi polzvat ... vsutnost
ako nqkoj tolko iska novite definitions/includes ot poslednoto kernel source
za da gi polzva v source na svoeto user-space prilozhenie (koeto ne vinagi
ste my dojde syvsem nagotovo de, stoto pove4eto ot tqh adresirat tipi4no
kernelski nesta, ama neise ... ) ami vinagi mozhe da si gi get-ne po 100
na4ina ukazvajki na gcc -I /path/to/whatever/you/want.h i t.n., ama vyprosa e
da go napravi po sane & safe na4in ... da si slozhi tozi .h v source-to na
svoeto prilozhenie i da go vmukne ot tam  (a ne da raz4ita 4e edi koq si
versiq na kernel sourceto ste e nalice v sistemata)
#include "alabala.h"
kef my da exportne MYHEADERSPATH=/bla/bla/bla
 i posle gcc -I $MYHEADERSPATH i t.n. ...
(ili napravi zadava -I /path/....)

kef my ot sandartnite za tova mesta
#include <bla/bla.h>
(ste vklu4i /usr/include/bla/bla.h)

kernel source se obnovqva mnogo po 4esto i imajki tezi symlinks ti fakti4eski
obnovqvash kernel headerite i v bibliotekata (a posle linkvash programite kym
shared objects kompilirani s starite includes koito sa bili v bibliotekata),
a tova ve4e vodi do problema ilustriran v primera na Linus Torvalds... (ne e
nuzhno da si developer 4e da go predotvratish ... to e qsno 4e v bibliotekata
trqbva .h da matchvat shared objects v neq, ina4e tazi biblioteke e broken ot
gledna to4ka na prilozheniqta ..., tova vazhi ne samo za kernel headers v neq
a i za vsi4ki drugi headers v neq). Neka developerite na glibc da reshavat
koj headers ot kernela ste vlizat v neq ...

> glibc ne vklyuchva kernel moduli.
estestveno :)

Kogato se kompilira kernel space kod . Vizh Makefile-a na kernela ... toj
polzva samo  .h ot svoeto dyrvo , vizh kak go pravi ... Sustoto e i za kernel
modulite, pri kompilaciqta im te includevat ot tekustoto kernel tree, taka
vsi4ko ste e OK.

Vsustnost C e bibliote4en ezik, vsi4ko interesno e v bibliotekite ... i mnogo
4esto sreshtani greshki sa vklu4vaneto na ne tova koeto trebe ...
az neznam dali mozhah da se izqsnq..., mozhe bi nqkoj s pove4e dar slovo ste
izbistri sitation-a. A btw v nikoj uvazhavashta sebe si syvremenna
distribuciq nama da sreshnesh symliks ot /usr/include kym kernel tree-to.
Taka e sigurno 4e nqma da imash problem s applicacijte si  nezavisimo kakvi
promeni ste napravqt kernel developerite v tehnite .h v sledvashtiq kernel
release. (e po4ti de;)

--
Greets,
fr33zb1