Re: lug-bg: Mass e-mail

  • Subject: Re: lug-bg: Mass e-mail
  • From: vlk@xxxxxxxxxxxxxxxxx (Vesselin Kolev)
  • Date: Mon, 21 Jan 2002 17:47:18 +0200

   Zdravei!

   Interesen posting!

   Niama universalen nachin kak da izpratish mail do vsichki potrebiteli
navednazh v edna sistema i to raboteshta pod Sendmail bez da znaesh
vsichki tezi potrebiteli.

  1. Samia Sendmail nishto ne znae za potrebitelite na sistemata. Toi
samo proveriava dali niakoi potrebitel sashtestvuva ili ne, no ne pazi
v sebe si podobna informacia, t.e. toi pita sistemata. Tova vazhi ne samo za
Sendmail i za qmail, postfic, exim. Vazhi dori i za EMWAC IMS za Windows.

  2. Po princip e vyzmozhno da byde izgraden poshtenski spisak s vsichki
potrebiteli na daden server s pomoshtta na psevdonimi, zadadeni
/etc/aliases, poshtenski list. Mehanizma e takav, che ako neshto se
adresira do potrebitelia, predstavliavasht poshtenskia spisal, to shte byde
razbprateno do vsichki potrebiteli na sistemata (poveche za tova procheti
na tozi adres: http://titan.lcpe.uni-sofia.bg/sendmail/sendmail-receive.html )

  3. Nikoi administrator niama da ti kazhe adresa na tozi spisak, ako razbira
se go e napravil izobshto. Malko sa tezi, koito se osmeliavat da napraviat
tova. Dori i da imat podoben spisak, to toi e zabranen za dostyp otvyn! Takava
e praktikata.. A ako e otvoren, to ima moderirane, t.e. administratora
pismoto ne se poluchava napravo do vsichki, a sled kato administratora
ili moderatora pozvoli tova.

  4. Ako znaesh vsichki potrebiteli mozhe da ne mozhesh da izpratish do
tiah edinstven mail s mnogo poluchateli (nali govorim za mass-message),
zashtoto e vazmozhno mail servera da e taka nstroen, che da ne dopuska da se
izprashta edno pismo do poveche ot opredelen broi potrebiteli...

  4. Razbira se, vinagi sashtestvuva hipotetichnia variant s pomoshtta na
VRFY da potvardish dali sashtestvuva predpolagaem potrebitel v sistemata
( i to ako servera ti otgovori :)  ) No tova ti garantira, che shte namerish
NIAKOI potrebitel/i no ne i vsichki. Tozi variant e malko ili poveche bezumen
i bezmislen.

   Savet ot men... ne se zanimavai s podobni neshta. Shte se iznervish i
shte si zagubish vremeto.

   Pozdravi
      Vesselin Kolev