Re: lug-bg: trustix 1.5 + XFree86 4.1.0

  • Subject: Re: lug-bg: trustix 1.5 + XFree86 4.1.0
  • From: danchev@xxxxxxxxx (George Danchev)
  • Date: Tue, 29 Jan 2002 12:53:13 +0200

On Tuesday 29 January 2002 12:06, you wrote:
>   Zdraveite!
> Naskoro instalirah Trustix 1.5. Tyi kato nqma X na
> nego reshih da sloja XFree86 4.1.0 s kde2.2.2.
> Instalirah XFree-to i daje nakraq mi dava Installation
> complete, no probvam li da go configuriram s
> xf86config,xf86cfg ili XFree -configure mi dava samo
> Command not found (dori kato sym v dir-a kadeto se
> namirat /usr/X11R6/bin/).

tova 4e si v dadena dir ne zna4i 4e command interpretera (naj-veroqtno si s
bash) tyrsi i v neq za komandi koito ne sa built-in v nego. Ako komandata
_ne_e_ built-in v nego ( "cd" naprimer e built-in v nego), toj pretyrsva tvoq
path,  ili tova e promenlivata na obkruzhenieto $PATH. Drugiq na4in e da
zadadesh absolutniq pyt do executable-a:
# /usr/X11R6/bin/XFree86 -configure
ili
# cd /usr/X11R6/bin
# ./XFree86 -configure

ili
# export PATH=/usr/local/sbin:/usr/local/bin: i t.n i t.n.
no po-dobre prosto  v  /root/.profile (ili $HOME/.profile  za dadeniq user)
dobavi naj-nakraq v promenlivata PATH i pytq /usr/X11R6/bin... sega ve4e bash
ste pretyrsva i tazi dir za executables, ako dadenata komanda ne e vgradena v
nego (a XFree86 qvno ne e built-in command v bash ;)
Ako si s csh ili tcsh:
# set env  PATH=.......
ili dobavqsh paths v tehnite config files , tam koi bqha ....

# XFree86 -configure
i ste ti generira XF86Config file v current directory, posle go premsti v
/etc/X11/ .... ot man XFree86 , ste razberesh kude i v kakyv red XFree86
tyrsi config files i gi parse-va.

(Nali razbirash 4e osven built-in commands na tvoq comanden interpreter i
binary executables, mozhesh da startirash i naj-razli4ni scripts - text files
kojto ima x flag za execute, i zapo4vat s #!/path/to/interpreter .... t.e.
Linux e ot sistemite razpolagashti s  #!/ application loader )

V Trustix ne e  dobaven  /usr/X11R6/bin v PATH po default, stoto malko hora
biha q izpolzvali za desktop :). Ne 4e ne stava, no e po-specialna ... mislq
4e i kernel-a ne e stock, a e nqkyf special security patched ... sigurno ste
sreshnesh i drugi "iznenadi" :)

--
Greets,
fr33zb1