Re: lug-bg: trustix 1.5 + XFree86 4.1.0

  • Subject: Re: lug-bg: trustix 1.5 + XFree86 4.1.0
  • From: al_shopov@xxxxxx (Alexander Shopov)
  • Date: 29 Jan 2002 13:07:47 +0200

On âò, 2002-01-29 at 12:06, RedHead Linux User wrote:
>   Zdraveite!
> Naskoro instalirah Trustix 1.5. Tyi kato nqma X na
> nego

Ima mnogo vazhni prichini na nego da nama X, zashto tolkoz iskash da
ima?
Trustix e za serveri, ako ti triabva workstation - slozhi si REdHat,
Mandrake, Suse i t.n.
Po patia koito si tragnal te chakat samo gorchivi razocharovania.

> reshih da sloja XFree86 4.1.0 s kde2.2.2.
> Instalirah XFree-to i daje nakraq mi dava Installation
> complete, no probvam li da go configuriram s
> xf86config,xf86cfg ili XFree -configure mi dava samo
> Command not found (dori kato sym v dir-a kadeto se
> namirat /usr/X11R6/bin/).

Za razlika ot DOS, v Unix se izpalniavat samo programite, koito se
namirat v direktoriite ot promenlivata na sredata PATH
Ima dve reshenia:

1. izpalniavash komandata s celia pat:
/usr/X11R6/bin/komandata

2. Promeniash si promenlivata PATH
PATH=$PATH:/usr/X11R6/bin
export PATH

Ako si reshil savsem da napravish sredata kato DOS, mozhe i da vkarash
tekusshtata direktoria
PATH=$PATH:.
export PATH

Neka te predupredia:
*Tova e izkliuchitelno tapo* ot gledna tochka na sigurnostta.

>  Vse oshte ne sym instaliral kde-to zashtoto ne e
> configuriran X-a. Nqkakvi idei kakvo trqbva da napravq
> za da podkaram X-a s kde?

Da ne govorim, che ne ti e neobhodim X, za da instalirash KDE.
Pich - ne nalitai na specializiranite distrubucii, ako ne mozhesh
iasno da si otgovorish na vaprosa "Zashto go pravia, za da se izfukam
ili za da varsha rabota?"

Opitai se da porovish v dokumentaciata na Trustix, za da razberesh
zashto adzheba niama X!

al_shopov