lug-bg: Malak problem s seriinite portove i irq

  • Subject: lug-bg: Malak problem s seriinite portove i irq
  • From: vaso@xxxxxxxxxxxxxxxx (Vasil Petrov)
  • Date: Tue, 29 Jan 2002 18:44:41 +0200 (EET)

Zdraveite,
naskoro reshih da si pusna dail-in server v kushti za da si izpolzvam net
ot drugiq apartament. Sega sam na cable, lan kartata e "d-link de 220-e" i
se e zagnezdila na irq 3, problema s nqe e che ne iska da raboti osven
ako ne e kompilirana v kernel-a. Modema e internal AT-1414A (drugiq mi
modem e na drugo mqsto ot kadeto iskam da se svurzvam). GPM varvi na
ttyS0. MB e izcqlo s ISA slotove. I tuk idva problema, kak da smenq irq na
modema da ne savpada s irq na lan kartata?
ttyS00 at 0x03f8 (irq = 4) is a 16450
ttyS01 at 0x02f8 (irq = 3) is a 16550A
Zvuchi mi malko srtanno :> pri polojenie che:
irq  0:  116833 timer         irq  5:         1 MS Sound System  [3]
irq  1:   4498 keyboard       irq  6:         3
irq  2:      0 cascade [4]    irq  8:         1 rtc
irq  3:   4679 NE2000         irq 14:      2938 ide0
irq  4:    932 serial
V dokumentaciqta na modema pishe, che ako se pusne samo purviqt jumper
raboti, kato PnPray pod winboz, no pak si se slaga na irq 3. Po neobqsnimi
prichini ne iska da trugne na ttyS2, vupreki mishkata, a predi raboteshe
bez greshka. Opitah da smenq irq-to mu s setserial na 7. Efektat e = /dev/null.
Daite nqkoi savet kak moje da se opravi ili shte karam bez mouse.

Vasil Petrov