  • Subject: Re: lug-bg: Malak problem s seriinite portove i irq
  • From: whitefang@xxxxxx ( )
  • Date: Wed, 30 Jan 2002 14:27:26 +0200

On Tuesday 29 January 2002 06:44 pm, you wrote:
> Zdraveite,
> naskoro reshih da si pusna dail-in server v kushti za da si izpolzvam net
> ot drugiq apartament. Sega sam na cable, lan kartata e "d-link de 220-e" i
> se e zagnezdila na irq 3, problema s nqe e che ne iska da raboti osven
> ako ne e kompilirana v kernel-a. Modema e internal AT-1414A (drugiq mi
> modem e na drugo mqsto ot kadeto iskam da se svurzvam). GPM varvi na
> ttyS0. MB e izcqlo s ISA slotove. I tuk idva problema, kak da smenq irq na
> modema da ne savpada s irq na lan kartata?
> ttyS00 at 0x03f8 (irq = 4) is a 16450
> [...]
1.Compilirash si "ne" kato modul.( Raboti - ako si svalish modem-a shte se
ubedish)
2. Ako LAN kartata ti ima na4in da ne raboti kato PnP:
( Ako niama jumper za tazi cel ( vodiat ia "jumperless") moje da ima
programka za D(ead)OS s koiato da izklu4ish PnP funciata i da ia nastroish
koe bazovo IO i koe IRQ da polzva ). Nastroivash ia na IO 0x300 i IRQ 9
naprimer. i preska4ash na t.4
3. Ako niama na4in da i spresh PnP funciata.

pnpdump > /tmp/isapnp.conf

Redaktirash /tmp/isapnp.conf kato razkomentirash tazi konfiguracia koiato te
ustroiva ( naprimer io=0x300 i irq 9 ).
backup na /etc/isapnp.conf i si copirash /tmp/isapnp.conf v /etc

/sbin/isapnp /etc/isapnp.conf

Kato t.6 mojesh da napravish i tova ako vsi4ko raboti kakto tribva:
Proveriavash si init scripta ( /etc/rc.d/rc.sysinit ) dali proveriava za
/etc/isapnp.conf i vika /sbin/isapnp /etc/isapnp.conf.
Ako ne go pravi si dobaviash:

if [ -x /sbin/isapnp -a -f /etc/isapnp.conf  ]; then
        action $"Setting up ISA PNP devices: " /sbin/isapnp /etc/isapnp.conf

4. Dobavish v /etc/modules.conf
alias eth0 ne
options ne io=0x300 irq=0x9

5. modprobe ne