Re: lug-bg: open source initiativa v de

  • Subject: Re: lug-bg: open source initiativa v de
  • From: vaso@xxxxxxxxxxxxxxxx (Vasil Petrov)
  • Date: Wed, 30 Jan 2002 21:59:44 +0200 (EET)

btw i moq shef e otchaqn ot M$ (s malko odumvane ot moq strana) zaradi
buglivi formati, troqnci, virusi i tem podobni pochti napulno prisashi za
tqhniq software  cherti.
Mislq che e veche mina dostatachno vreme v izprikazvaneto na prikazki i
deistviq s rezultat = /dev/null, malko se razbira ot horata ideqta na open
source. Zabelqzal sam che dori i da psuvat M$ za problemite koito imat s
nego nikoi ne se e zamislql da si smeni platformata s izkluchenie na edin
moi poznat, koito premina na os/2, no v posledstvie se orientira kam
Linux.
Ima gore-dolu dostatachno informaciq za Linux po spisaniqta i v Internet.
Poblem spored men e che ne mojem da se organizirame za syzdavane na edna
bargarska distribuciq s koqto moje da se kaje che ima support ot strana na
nqkoi. Tova e edin koz, koito za sega nqmame i bez tova nqma nachin
nqkoi da ni oburne dostatachno vnimanie. Koi shte se hvane na horoto kato
ne znae sreshtu kakvo se izpravq? Zadavali li ste si vaprosa koi shte si
smeni platformata kato nqma alternativa, i smqtam che naistina edin
srednostatisticheski potrbitel shte se oburka ot mnojestvoto distribucii,
koito sashtestvivat. Trqbva kolkoto i da zvuchi losho da se standartizira
edna Bulgarska distribucia za koqto da kajem "Tova e po dobro ot Winbozite
i M$ Ofisite vi, savmestimo e s vsichkite vi stari dokumenti, trudno se
chupi i ako imate problem shte vi pomognem. Pak i e bez pari". Sega
predstavitelite na M$ si vzemat vsqka obshtestvena poruchka koqto se poqvi
i si pribirat komisionnite, a golemiq pai otiva v joba na Bill. Nqkoi moje
li sega da kaje "Imam software za zdravnata kasa, koito shte raboti i to
na bulgarski"?
Za tova pak trqbva da se povdigne vaprosa za BG-Linux i to savsem skoro.
Problemi na koq distribuciq da e baziran i tem podobni sa tehnicheski i
(pochti) vinagi lesno reshimi. Trqbva da si q izberem i da se vloji
vsichkiq trud na horata po kirilizirane i lokalizaciq na prilojeniqta
zashtoto za momenta vsichko e razhvurlqno nalqvo i nadqsno.
Ne moje da produljava po tozi nachin a trqbva da se deistva i to sega.
P.S. i za predpochitane e Veni Markovski da ne se burka.

Vasil Petrov