  • Subject: RE: lug-bg: samba-domain
  • From: bkrosnov@xxxxxxxx (Boyan Krosnov)
  • Date: Fri, 8 Feb 2002 12:43:40 +0200

damn ujasna ideq.
ako ima nqkakyvi security ili ikonomicheski syobrajeniq za dopuskaneto
na potrebitelite do internet ne mojesh po nikakyv nachin da razchitash
na neshta koito potrebitelite sa sposobni da promenqt nastroqt na
pc-tata si. w towa chislo:
programki koito prawqt nqkakwo tajno dejstwie za da dopuskat potrebitelq
do internet.
nastrojki na workgroupi i domaini
ip adresi i mac adresi
operacionna sistema na koqto raboti potrebitelq

edinstwenoto na koeto mojesh da razchitash e autentikaciq s
parola/passphrase ili windows SID.
za pyrwoto mojesh da puskash PPTP VPN-i ot klienta do servera prez
lokalnata mreja, t.k Etherneta ne e secure media (w smisyl ne mojesh da
razpoznawash koj paket ot koj e praten naistina), oswen ako wsichki
potrebiteli do edin ne sa zakacheni na menajiruemi switchowe s
portsecurity/filtrirane po mac feature-a.
Ili tazi programka koqto se startira ot startup foldera da iziskwa
parola koqto po nqkakyv kriptografski silen nachin (hashing) da uchastwa
w autenticiraneto pred servera, no towa pak ne e dostatychno silno za da
si siguren w kratki intervali ot wreme che paketite ot nego kym internet
sa naistina paketi ot nego a ne ot nqkoj drug potrebitel.

za wtoroto ne se seshtam za nachin pyrwo da nakarash windowsa da ti se
autenticira po domainski nachin za internet uslugata i wtoro da
poluchawash tazi autentikaciq i da q prowerqwash na linux-a. moje bi ima
nachin da pitash sambata dali na pc X ima autentikiran potrebitel, no
towa pak ne e dostatychno dostoweren metod da potwyrdish che potrebitelq
zad pc-to e naistina tozi kojto ima prawoto da polzwa uslugata.

BR,
Boyan

наши приятели

линукс за българи