Re: lug-bg: GCC again

  • Subject: Re: lug-bg: GCC again
  • From: danchev@xxxxxxxxx (George Danchev)
  • Date: Sun, 17 Feb 2002 22:17:28 +0200

On Sunday 17 February 2002 15:49, you wrote:
>     Zdraveite!
>   Poneje naskoro stana duma za gcc i az da pitam neshto (makar che tova
> niama nishto obshto s predishnia vypros)
>   Da priemem, che po nezaviseshti ot men prichini gcc ne moje da izvika
> direktno 'as' i 'ld' i az ne moga da opravia pytia (tova ne e

ami gcc ste mozhe da vika "as" i "ld" ako e kompilirano s takyf support. Tova
sa compiled options syotvetno (i nqkoj drugi da re4em;):

configure -v --enable-languages=c,c++,java,f77,proto,objc
        --prefix=/usr
        --infodir=/share/info
        --mandir=/share/man
        --enable-shared
        --with-gnu-as
        --with-gnu-ld

poslednite dve sa za vikaneto na "as" i "ld" avtomati4no, i gcc go pravi
osven ako v Makefile-a ili ot tam ot kudeto vikazh gcc ot source-a na tvoita
programa mu se ukazva da spre da razli4ni stages ot build-a, syotvetno:
-c - compile & assemble, but do NOT link
-S - compile and do not assemble
-E - just output preprocessing via stdout
(vizh v  man-a na gcc)

> hipotetichna situacia, a realen problem). Az obache moga da gi izvikvam.
> Kakva e posledovatelnostta ot komandi, koiato shte napravi ot source -
> ELF. Tyrsi se variant rabotesht i za C++. Probvah slednoto neshto
> $ gcc -S test.cc
> $ as -o test.o test.s
> $ ld -o test /usr/lib/crt1.o test.o -lc  -lc -lstdc++-3-libc6.2-2-2.10.0
tuka ste se nalozhi li da ukazhesh pytq i do test.o ?
> $ ./test
> bash: ./test: No such file or directory

ami ne e mnogo lesno taka da se pravi, mozhe bi propuskash nqkoq opciq za
"as" i "ld" ... mozhe bi Target <ARCH> options za "as" i drugi ima mnogo
koito gcc im gi podava avtomati4no...  kato 4e li output file-a ne e linknat
nesto kato horata ... neznam :)

> Tova sym go izprobal na Slackware 8 i RedHat 7.2 sys syotvetnite
> kompilatori - rezultatyt e vse syshtia. Sys sigurnost greshkata e neide v
> men, no kyde tochno e vyprosyt?

e ne moga da komentiram gcc-tata koito idvat s distrotata ... neznam... ili
mozhe bi ti si si go kompiliral tova gcc i si propusnal nqkoj options na
configure-to :). Da beshe dal output-a ot gcc -v :)

--
Greets,
fr33zb1

  • Във връзка с: