Re: lug-bg: nsgmls problem: non SGML character number 255

  • Subject: Re: lug-bg: nsgmls problem: non SGML character number 255
  • From: mitko@xxxxxxx (Dimitar Peikov)
  • Date: Wed, 6 Mar 2002 10:00:06 +0200

On Tue, 5 Mar 2002 18:30:45 +0200
George Danchev <danchev@xxxxxxxxx> wrote:

> [...]
> encoding cp1251
> layout bg_phon
> options lwin_toggle
> ttys /dev/tty[1-11]
>
> òîâà å êîíôèãà íà console-cyrillic
> (ñåíòåíöèÿ íà bglinux äîêîëêîòî ðàçáèðàì)
>
> âòîðî, nsgmls íå å îò ïàêåòà "jade", à îò "sp".

> íåùî íå ìè ñå èçÿñíè ìíîãî ìíîãî êàêâî ñòàâà, íî íÿìà çíà÷êà :)

> ñ ãîðíèÿ êîíôèã íèòî åäíîòî íèòî äðóãîòî ïîìîãíàõà.
> Âìåñòî "ÿ" â SGML ñëîæèõ &#xff , íî:
> nsgmls:apt-howto-en.sgml:14:2:E: "XFF" is not a function name
>
> à ñ &#177 ïàðñâàíåòî ìèíàâà ÎÊ, íî ïúê â HTML-òî ñå ïîëó÷è ñòðàíåí ñèìâîë ,

Tochno tova imax predvid, che shte minesh prez paketa s transformaciite, no tova ne oznachava che shte vidish tova koeto iskash. :-))

> [...]
> # òîâà å ÎÊ, íî ïúê:
> debiandoc2html -l bg apt-howto-en.sgml
> Warning: locale bg not supported, using default en_US.ISO8859-1
>
> ãåíåðèðà õòìë -òî, íî ïúê ñå íàëàãà ñìÿíà íà charset-a...
>
> çà -l íå ïîìàãà íèùî îò :
> ls /usr/share/locale/ |grep bg
> bg
> bg_BG.CP1251
> bg_BG.ISO8859-5
> bg_BG.ISO-IR-111
> bg_BG.KOI8-R
> bg_BG.KOI8-U
>
> èëè ìîæå áè ãëåäàì íå êúäåòî òðÿáâà? äàâà Warning ... è ïîëçâà default-a ...

Suzaljavam, ne polzvam Debian a FreeBSD, za da pogledna kade moze da e problema v debiandoc2html, no pogledni za configuracionni files na paketa, noito ne sa svarzani s locale-a na mashinata. Po pravilno spored men shte e da se opitash s '-l windows-1251' vmesto s '-l bg', no do kolkoto razbiram 'bg' locale-a e baziran na en_US.ISO8859-1.

> [...]
>
> ñúçäàâàì SGML ôàéë, âå÷å ñ ìàëêî ðóñêî "ÿ".
> debiandoc2html -l ru apt-howto-en.sgml
>
> âñè÷êî å òîê, íÿìà ïðîáëåìè ñ ëîêàëà (-l ), ãåíåðèðà html files
> charset=koi8-r, è íàé-âàæíîòî "ÿ"-òî ñå ÷åòå è â html ôàéëîâåòå.
> Íåùî ïîâå÷å, íå ìîæàõ äà ðàçáåðà êàê â html-òî ñå ïîÿâèõà èìàíàòà íà ñåêöèéòå
> íà ðóñêè åçèê : "Àíîòàöèÿ", "Çàìåòêà îá àâòîðñêèõ ïðàâàõ", "Ñîäåðæàíèå" è òàê
> äàëèå .... Áðàòóøêèòå êàêòî âèíàãè ñà ïðåä íàñ (êîåòî ëåêî ìå èçíåðâÿ),
> ñúâñåì òèõî õîðàòà ñè ëîêàëèçèðàò íåùàòà, à íå ñå èçõâúðëÿò íà ñóõî êàòî íàñ
> äà ïðàâÿò öåëè äèñòðèáóöèè ...  íî êàêòî è äà å.

Tova sushto moze da e specifichna localozacia na paketa.

> [...]
> REALCHAR1=ÿ
>
> for i in $FIXDIR/*.html; do
>         cat "$i" | sed \
>         -e "s/charset=iso-8859-1/charset=windows-1251/" \
>         -e "s/$DUMMYCHAR1/$REALCHAR1/g" > "$i.new" \
>         -e 's/Next/Íàïðåä/g' \
>         -e 's/Previous/Íàçàä/g' \
>         -e 's/Contents/Ñúäúðæàíèå/g' \
>         -e 's/Abstract/Öåë íà äîêóìåíòà/g' \
>         -e 's/Copyright Notice/Ïðàâíà áåëåæêà/g'
>         mv "$i".new "$i"
> done
>
> ìîäèôèêàöèÿ íà fix-a îò linux-book-a :)
> òîâà åñòåñòâåíî ìèíàâà ñàìî ïðåä òåêñòîâèòå îóòïóòè,

Ot nsgmls ne mozesh li da napravish LaTeX? Tam mislha che shte e po lesno.

> ìàé íàèñòèíà ïðîáëåìà íå å âúâ âàëèäàòîðà - nsgmls.
> Òà çàäà÷êàòà å ìíîãî ïðîñòà: êàê â unicode òåðìèíàë äà ñúçäàäåì SGML ôàéë
> (íàïðèìåð ñäúðæàù äóìè êàòî - Ñîôèÿ, Áúëãàðèÿ, åòö - âñå áúëãàðñêè óæ ;)

Izpolzvaj EMACS. Ako iskash da ti pratja neshto po temata?

Dimitar Peikov
Programmer Analyst
Globalization Group
"We Build e-Business"