Re: lug-bg: Dial-on-demand + drugi glezotii

  • Subject: Re: lug-bg: Dial-on-demand + drugi glezotii
  • From: borj@xxxxxxxxx (Boris Jordanov)
  • Date: Wed, 13 Mar 2002 17:16:34 +0200

On Wed, 13 Mar 2002 16:55:07 +0200
George Danchev wrote:

> q narisuvaj 4e nesto ne e qsno koj kude e i kvo run-va ...

[PC] \
      |-----|                     |----------|
[PC] -|Linux|-----{Internet}------|FTP Server|
      |-----|                     |----------|
[PC] /

(Prez zivota si ne sum pravil po-hubav ASCII art :))

> a ina4e tova ste e nqkuf po razshiren slu4aj na tozi kojto naprimer opisa za
> izteglqneto na postata s POP3 prez ssh tunel i celio traffic  mezhdu clienta
> i remote demona minava prez port 22 naprimer i CPU-tata na clienta i servera
> zdravo sa zaeti s cryptirashti operacii - sheguvam se razbira se :)
> (ssh -L -R options).

Da, i ne. Objasnih kakvo iskam, razlikata e, che user ne trjabva da se namesva v cjalata rabota.

> ta dokolkoto razbrah tvoq internal user nqma li da mu e po lesno da se ssh-va
> kym Gateway-a. Tam na Gateway-a run-va ftp client kojto podava na ssh demona
> kojto e pak na Gatewaya, kojto pyk ot svoq strana se connect-va kym remote
> ssh demona, kojto pyk podava na remote FTP demona i obratno po verigata...
> (takyf ssh tunel mozhe da se organizira i ne samo s ftp client i remote
> demon, ami i za drugi services). Samo da setnesh neobhodimite stojnosti za -L
> i -R na ssh-a na Gateway-a i remote FTP machinata.

Stava, no ne mi vurshi rabota zashtoto :

- Na mashinite azd gateway-a njamam pulen kontrol, t.e. ne moga da slagam ssh clienti i prochee, mashinite sa Windows, SCO UnixWare, pak Linux ili IBM AIX - vsichki imat ftp client standartno.
- NE ISKAM useri da imat accounti po gateway-a, izklucheno e. Za tjah trjabva da bude prozrachna jalata istoria - te prosto uploadvat file na ftp server.
- Vsichkoto tova trjabva da stane po dial-up linii i poneze ne iskam da pipat userite nishto - dial on demand.

Dotuk pingvam neshto si i pppd-to dialva, sled zadaden timeout bez trafic si dropi t.e. OK e.
Opitvam se da izmislja, kak pri iniciirane na ftp sesia ot client da se iniciira i ssh tunel kum servera, tova ot svoja strana da vdigne ppp-to, da si svurshi rabotata i da dropi.

Take care

Boris Jordanov (borj) <borj@xxxxxxxxx>
ICQ 10751645

CB23 8B52 5FBC F36A 1B61  F1ED 2831 E52D AAFF 7B08
http://borj.freeshell.org/borj.asc
To err is human...
to really foul up requires the root password.

<HR>
<UL>
<LI>application/pgp-signature \\\\\\\\\ \\\\: stored
</UL>