Re: lug-bg: Speshno: Ne boot-va.

  • Subject: Re: lug-bg: Speshno: Ne boot-va.
  • From: danchev@xxxxxxxxx (George Danchev)
  • Date: Thu, 11 Apr 2002 11:04:32 +0300

On Wednesday 10 April 2002 09:34, you wrote:
> Mersi za podrobnija otgovor, dava mi novi nadedjdi. Imam edno novo
> predpolodjenie, ama edno po edno.

mda, no vse pak nqma li nqkoj okolo teb kojto da help-ne s tova onova na
mqsto ...

> ima nachin da backna /etc bez problemi. Ne sym siguren dali obache
> instalatsija kato single shte vyrvi osobeno pri suseto. Pri nego
> trjabva da minavat istoriite prez YAST, a pyk tochno toi e sydran v
> momenta.

ne mozhe li da polzvash rpm?

> Zabeljazvam che pri rychnoto startirane na uslugite, sled start
> network, pcmcia i alsasound mi dava syobshtenie:
>
> modprobe: Note:/etc/modules.conf is more recent than
> /lib/modules/2.4.1-4GB/modules.dep
>
> Ottuk se setih, che SuSE distributsijata idvashe s dve jadra, ednoto
> standartno/stock i drugoto safe settings. Nishto chudno kato single
> user da rabotja s drugoto jadro. Ako pitash mene, to se dyrdji
> chudesno, dori po-dobre ot standart, dori musika i apm suspend ili
> hibernate bezotkazno.

qvno si s nqkolko kernel-a sys svoite modules. Zna4i modulite se kompilirat i
zareshdat za daden kernel (ne e vinagi 100% stoto mozhe da se force-ira
loadvaneto na modules koito ne sa kompilirani za dadeniq kernel ama ne e safe
i se pravi samo v specialni slu4aj). Ta kernel image-a kato boot-ne si tyrsi
modulite v /lib/modules/<KERNELRELEASE>

a KERNELRELEASE e definiran v top Makefile-a na kernel source, ot kojto e
kompiliran kernel image-a i modulite. (ima i vynshni kernel source i binary
moduli, no s tova po natatyk ste se zanimavash)

kernel image-a kojto boot-vash ne mozhe da si nameri modulite, a tova mozhe
da syzdava problemi na init scriptovete i syotvetno 4ast ot tqh da ne se
izpylnqvat korektno. Taka 4e ako zaredish pravilniq kernel image i toj si
nameri modulite mozhe bi init scriptovete da zavyrshat uspeshno svoite
zada4i. Imash pcmcia na modules, kojto ne se zarezhdat i syotvetnite PCMCIA
devices ne se polzvat, sound nqmash stoto ne e zareden syotvetniq module (i
ne e compiled-in v kernel-a) i t.n. i t.n.

> Vyprosa mi e (malko typichyk) kak da razbera s koi kernel rabotja v
> momenta? Koja komanda shte mi izdade imeto i pyteka do image-a?

uname -r
[za KERNELRELEASE-a]
uname -a
[all]

man lilo
man lilo.conf
man uname

v /etc/lilo.conf e opisano path-a do kernel images i imenata im v menuto na
lilo. Ako si s GRUB syotvetno 4eti negovite docs.

> Jasno stava che ne sym se zanimaval s jadra dosega, pyk i ne e imalo
> nudjda. Symnenieto mi e che neshto linkovete kym staroto jadro modje
> da sa si otishli ili pyk kym njakoi biblioteki.

Nakratko maj ste si reshish problema sam, sled kato pro4etesh KERNEL-HOWTO,
http://linux-book.hit.bg/html_files/node129.html
[ne e losho i cqlata kniga da pro4etesh ;-]
man init
man inittab

Ne byrzaj da instalirash tvoe qdro kato za na4alo, opitaj se da razberesh i
opravish segashnata instalaciq, vkl. koj kernel images boot-vash, koj modules
se zarezhda koi init scriotve se startirat, ako trqbva smeni tova default
runlevel da ne e 5 (interesno kyde e 4 ;-).  Ako iskash napravi nqkolko
testovi kompilacii na nqkoj kernel source, bez da instalirash image-a s
modulite.

--
Greets,
fr33zb1