Re: lug-bg: Slackware-current (was: Problemi s kirilica i KDE 3)

  • Subject: Re: lug-bg: Slackware-current (was: Problemi s kirilica i KDE 3)
  • From: danchev@xxxxxxxxx (George Danchev)
  • Date: Wed, 1 May 2002 10:35:00 +0300

> Pri men lipsvashe file-a:
> /usr/X11R6/lib/X11/locale/microsoft-cp1251/Compose

i pri men lipsva takyf Compose file v microsoft-* direktoriite, v drugite go
ima, no vsi4ko si ba4ka OK (vkl. i kirilicata). KDE 2.2.2 i XFree86 4.1.0.
Kato pusna strace na nqkoe k application, pyrvo gleda za
open("/usr/X11R6/lib/X11/locale/compose.dir", O_RDONLY) = 4

otkydeto razbira v koq dir da tyrsi tezi Compose files i sled tova opitva

access("/usr/X11R6/lib/X11/locale/microsoft-cp1251/Compose", R_OK) = -1
ENOENT (No such file or directory)

i 4ak pri uspeh opitva open() za tozi file. pri vas qvno napravo op-va ?

v compose.dir imam:
iso8859-5/Compose      bg_BG.ISO8859-5
microsoft-cp1251/Compose   bg_BG.CP1251

v locale.alias sa ukazani slednite aliases:
bg:                                             bg_BG.CP1251
bg_BG:                                          bg_BG.CP1251
bg_BG.cp1251:                                   bg_BG.CP1251
bg_BG.microsoftcp1251:                          bg_BG.CP1251
bg_BG.microsoft-cp1251:                         bg_BG.CP1251
bg_BG.MICROSOFT-CP1251:                         bg_BG.CP1251
bg_BG.iso88595:                                 bg_BG.ISO8859-5

da popitam ISO8859-5 = CP1251 ?
stoto mi se struva 4e ako export bg_BG.ISO8859-5 to prilozheniqta ste si
namirat tozi Compose file ponezhe go ima v syotvetnata direktoriq, no vse pak
reshenieto v syzdavane na Compose file v vsqka direktoriq e po-dobro.

Qvno prilozheniqta ot KDE 3.0 naprimer propuskat da opredelqt dali vyobste
file-a go ima i napravo se opitvat da go op-nat koeto qvno e pri4inata za
disconnect-a kakto kazvash. Maj naistina tozi Compose file (dori i prazen)
trqbva da go ima v vsqka dir  da pazi strah na podobni applications ;-)

> Reshenieto e mnogo lame :) Vzimash si edin prazen file Compose ot
> niakoia ot drugite directorii na ./../locale ( bez zna4enie koi, stiga da e
> prazen ):

v XFree86 4.2.0 ne sa li postaveni takiva Compose files navsqkude ?
(ne mi e mnogo qsno za kakvo sluzhat de, t.e. kakvo se populva v tqh ;)

> [...]
>
> Togava 4oveka ne otgovori dali tova mu e reshilo problema, poradi koeto az
> prodyljavam da si mislia, 4e pri men tova e bilo 4asten sl. No strace
> <niakvo X program4e> v konsole sled kato v syshtoto konsole sym export
> LANG=bg_BG pokazvashe 4e SIGSEGV-to e ot edin open() na vyprosnia lipsvasht
> file.
> Mojesh da si napravish syshia experiment za otkriesh ot kakvo to4no ti
> SEGFAULT-vat KDE-to i GNOME-to.
>
> LANG=bg_BG mai e edinstvenoto reshenie za problema s konsole v KDE-3.0.
> V Gnome-1.4  sysho ne moga da pisha na kirica ako LANG!=bg_BG.

to4no taka trqbva da se polu4ava ponezhe prilozheniqta tyrsqt files
XLC_LOCALE &  friends v drugi direktorii vmesto v microsoft-cp1251.

P.S. abe tova microsoft-cp1251 (i raznite mu tam mutacii) koj go izmisli,
encoding-a ne e li predlozhen ot IBM ili byrkam konceptualno?

--
Greets,
fr33zb1