Re: lug-bg: Slackware-current (was: Problemi s kirilica i KDE 3)

  • Subject: Re: lug-bg: Slackware-current (was: Problemi s kirilica i KDE 3)
  • From: danchev@xxxxxxxxx (George Danchev)
  • Date: Wed, 1 May 2002 14:42:24 +0300

On Wednesday 01 May 2002 13:55, you wrote:

> Òîâà ãî ïðàâåøå bglinux ìàé, íî å ãðåøíî è ñèãóðíî å èìàëî ñìèñúë ïðåäè
> íÿêîëêî ãîäèíè, íî ñåãà -- òâúðäî íå.

ne az prosto iskah da popitam dali ISO8859-5 i CP1251 sa edno i systo nesto,
ne 4e predlagam nesto... no qvno sa razli4ni, ve4e go razbrah (poglednah i
codepages v kernel source i tam sa dadeni kato razli4ni ;-)

> Àç èìàõ ñúùèÿ ïðîáëåì è ñå ÷óäåõ îòäå äà ãî âçåìà òîçè ôàéë.  Èçòåãëèõ è
> ñîðñà íà 4.2, íî è òàì ãî íÿìàøå.  ×àê êîãàòî âèäÿõ, ÷å ïðè LANG=bg_BG
> âñè÷êî ðàáîòè òî÷íî, ñå óñåòèõ, ÷å ìîæå áè òîçè ôàéë èçîáùî íå å íóæåí
> -- òîâà å ìîåòî çàêëþ÷åíèå ñëåä ðåøåíèåòî íà òîçè ïðîáëåì.

edin moment sega, ti maj si s KDE 2.2.2 ;-) . zna4i problema kojto beshe
report-van ot 4oveka beshe to4no 4e pri export LANG=bg_BG  prilozheniqta ot
KDE 3.0 gyrmqt (i GNOME edi koq si versiq mozhe bi?). Zna4i sled kato si
export LANG=bg_BG , koeto pyk e alias kym bg_BG.CP1251 (vizh locale.alias) ,
prilozheniqta proverqvat compose.dir file-a v kojto e ukazano syotvetstvieto:
microsoft-cp1251/Compose   bg_BG.CP1251
i te syotvetno tyrsqt file-a
/usr/X11R6/lib/X11/locale/microsoft-cp1251/Compose
oba4e sled kato go nqma prilozheniqta ot KDE 3.0 gyrmqt ponezhe opitvat
napravo open(). Konsole 1.0.2 ot KDE 2.2.2 naprimer pyrvo se opitva da
access()-ne tozi file i pri neuspeh (kakto e v moq smu4aj), ne se opitva da
go open() i si4ko e OK. Podoziram oba4e 4e v KDE 3.0 za da zabyrzat
prilozheniqta sa pospestili tezi proverki (kolko li speed mozhe da se
izstiska ot tova?) raz4itajki 4e users imat syotvetniq file Compose v
zavisimost ot svoq encoding, oba4e po default kakto kazvash v distribuciqta
na XFree86 za nas (bg_BG ; microsoft-cp1251)  nqma takova file.
Ne mislq 4e tova e propusk na XFree86, po-skoro prilozheniqta koito rabotqt
on the top of X, trqbva da se syobrazqvat s nego ? Ne sym mnogo siguren v
tova si predpolozhenie, nqmam i KDE 3.0, no pone ot strace tova vidqh. Nqkoj
X11/KDE/Qt/GNOME/GTK+ guru mozhe da se izkazhe po kompetentno po vyprosa ...

--
Greets,
fr33zb1